Ancelotti: Radikalt anderledes anden halvleg

Real Madrid spillede i går 0-0 imod Villarreal for anden gang i sæsonen, og her følger, hvad Carlo Ancelotti havde at sige om kampen:
- Vi manglede den sidste kynisme. Med lidt mere held kunne vi have fået målet. Vi havde tre én-mod-én-situationer med målmanden og ramte overlæggeren to gange. Jeg ville have været bekymret over holdet, hvis vi ikke skabte chancer for at score mål. Det gjorde vi og så frem til at skabe flere, vi skal blot være mere kliniske. Jeg var lidt bekymret i første halvleg, fordi holdet så ud til at mangle dedikation, lyst og aggression. De defensive aspekter var radikalt anderledes i anden halvleg. Vi vandt bolden tilbage langt bedre og havde flere chancer for at spille bolden fremad hurtigt.

Real Madrid så langt bedre ud i anden halvleg end i første, og Ancelotti sagde yderligere om det skifte i niveau:
- Det var åbenlyst, hvad vi manglede i første halvleg, fordi vi stod i en rimelig lav blok. Vi var ikke aggressive nok i én-mod-én-duellerne. Derfor havde Villarreal større kontrol. Anden halvleg var noget andet. Holdet var mere aggressivt uden bolden, og det var afgørende.

Om Gareth Bale, der spillede sin fjerde kamp i sæsonen:
- Bale fik en slem skade i september, da han ellers var klar til at spille, og han havde besvær med at komme sig over det. Han har knoklet for at holde sig i form og i stand til at undgå yderligere problemer. Det er hvad, der skete. Det var vigtigt for ham at få chancen i dag (i går, red.). Bale har vist, at han står sammen med os og er dedikeret. Vi må vente og se, hvad der sker de næste to dage. Jeg håber, at vi kan få alle tilbage. Bale har fået chancen, og han spillede godt. Han fortjente at score, og han var en offensiv trussel. Han gjorde præcis, hvad der var forventet af ham.

Ancelotti havde desuden et budskab til Vinícius, der ofte var involveret i bataljer med Villarreal-spillerne:
- Vinícius skal forstå, at disse ting kan ske, og han skal holde fokus på kampen. Han spillede en god kamp og bør ikke bruge energi på disse ting.

Seneste artikler...