Ancelotti: Måske har vi glemt, hvordan man presser højt

Forhåbentlig går vi væsentlig forbedring i møde, når Real Madrid i morgen aften tager imod LaLigas 18. plads, Alavés, og her følger, hvad Carlo Ancelotti havde at sige om den kamp.

Alavés vandt deres seneste kamp men har ellers blot vundet én af de seneste tolv kampe og er blevet slået ud af Copa del Rey af et tredjedivisionshold. Alligevel mener Ancelotti, at det er et formstærkt hold, som Real Madrid møder i morgen:
- Vi kommer til at stå overfor et hold, som er i god form og har meget fart og en solid identitet. Det er en underlig tid for os, fordi vi skal tilbage efter et smerteligt nederlag, og vi er klar over, at vi ikke gjorde det godt. Nu skal vi fokusere på denne kamp, fordi det er et afgørende øjeblik i LaLiga. Vi fører, og vi vil bevare den fordel.

Real Madrid har scoret ét mål i de sidste fire kampe, og om de manglende mål sagde Ancelotti:
- Vi tager hånd om problemet, og vi skal være mere kyniske, men vi får vores førsteangriber tilbage i Karim (Benzema, red.), som har scoret en masse mål og lagt op til mange også. Han var lige på grænsen imod PSG, men han har det fint nu og vil hjælpe os.

Om PSG-kampen:
- Vi skal være ærlige; vi spillede ikke godt imod PSG. Vi spiller som regel bolden flot ud bagfra, men vi havde en dårlig aften. Vi skal forbedre os, men jeg er ikke alt for bekymret, fordi jeg ved, hvilken kvalitet og personlighed disse spillere har til at komme gennem dette. Det er små ting, der vil få os til at gøre det godt igen.

Om kritikken af ham selv og holdet:
- Kritikken, der forlyder for tiden, er retfærdig, fordi vi spillede dårligt i Paris. Jeg er den største kritiker. Tilgangen var ikke korrekt, og det tager jeg ansvar for. Kritik skal være reglementeret, forståelig, og du skal lære af det. For det meste er det retfærdigt og får mig til at reflektere, men nogle gange er det bare fjollede ting. Kritik er fantastisk, det er meget velkomment.

Real Madrid var presset langt tilbage på banen imod PSG, og om det dårlige presspil sagde Ancelotti:
- Det er noget, vi har diskuteret i trænerstaben. Vi arbejder på det, og vi skal presse bedre, så vi kan vinde bolden tilbage højere oppe på banen, end vi har gjort på det seneste. Vi har fået gode resultater med en lav blok, og måske har vi glemt, hvordan man presser højt. Det vil vi forsøge at komme tilbage til i de kommende kampe.

Om Vinícius:
- Han har det samme problem som holdet generelt, vores niveau er faldet. Han har haft en meget intens januar. I løbet af de næste tre uger har vi færre kampe, og han vil genfinde sin form.

Seneste artikler...