Ancelotti: En uges træning har givet os mulighed for at forbedre os
Der mangler to kampe, før Real Madrid igen spiller imod PSG, og den første er i aften på udebane imod Rayo Vallecano. Her følger, hvad Ancelotti havde at sige om kampen.
Generelt om opgøret sagde han:
- Det bliver en svær kamp for os, fordi Rayo har spillet rigtig godt i denne sæson og især hjemme. De vil gøre det svært for os, men vi har trænet godt, og holdet er forberedt. Lad os håbe, at vi kan udføre en god præstation. Jeg er optimistisk. Vi skal forholde os til, hvad der sker. Vi har ikke haft en god periode siden Super Cuppen af mange årsager, men nu er vi et bedre sted. Vi spillede godt imod Alavés. Vi reagerede godt og spillede godt i anden halvleg. Denne uges træningssessioner har tilladt os at forbedre os, og jeg håber, at vi kan vise det i Vallecas.
Om Asensio:
- Han har åbenlyst en masse kvalitet, det kan han nyde godt af, og det er godt for holdet. Han har spillet rigtig godt, han er motiveret og i god fysisk forfatning. Han har vist sig at gøre forskellen i mange kampe. Han har åbnet målscoringen mange gange, og han afgjorde kampen imod Atlético. Det er ikke bare mål – det er vigtige mål.
Alaba og Bale er ikke med, og om det sagde han:
- Bale kommer ikke til at spille. Han har haft et muskelproblem denne uge ligesom Alaba, og de misser begge kampen. De er tilbage i træning i næste uge.
Real Madrid har spillet mange kampe i sæsonen, hvor der har været stor forskel på første og anden halvleg, og om det sagde Ancelotti:
- Det er svært at sige. Det er ikke fysisk, fordi hvis det var et fysisk problem, spiller du ikke godt i første halvleg og heller ikke i anden. Vi gør det normalt godt i anden halvleg. Vi har snakket om det, og det er godt for os at spille imod Rayo, fordi de er et hold, som har scoret mange mål i de første 30 minutter i ligaen. Så vi skal have en god start i morgen (i aften, red.).
Ancelotti fik også anledning til at nørde lidt taktiske overvejelser:
- Vi startede ikke denne sæson med et klart defineret system. Nogle gange forsvarede vi os med en 4-4-2, og efter nederlaget til Espanyol, forsøgte vi at forsvare os dybt tilbage. Det fungerede godt for os, fordi vi vandt ti kampe på stribe, men så fandt vi det sværere at angribe på kontraangreb med den dybe blok. Vi overvejer at bruge en højere blok for at presse længere frem og få mere kontrol, når vi ikke har bolden.
Om at mangle Casemiro og Mendy mod PSG:
- Hvad skal jeg sige? Før PSG har vi to finaler, fordi hvis vi kan vinde i Vallecas og imod Real Sociedad, vil det være afgørende for ligaen. Så jeg vil bruge mit bedste hold imod Rayo og Real Sociedad, før vi spiller imod PSG. En spiller, der kan erstatte Casemiro, er Kroos, og han behøver ikke tilpasse sig positionen, for han har spillet der mange gange. Som jeg har sagt, har jeg spillere med masser af erfaring, og jeg har ikke brug for at eksperimentere. Jeg ved, hvad de kan give mig i disse slags kampe, og jeg har ikke i dag eller tidligere tænkt over en spiller, der skal erstatte Casemiro eller Mendy. Fordi først har vi to finaler.