Ancelotti: Fansene får en vigtig rolle i morgen

I morgen aften går det løs i Champions League imod PSG. Carlo Ancelotti har undladt at forholde sig til kampen på pressekonferencerne forud for de sidste tre kampe, men nu går den ikke længere. Her følger italienerens udtalelser om den forestående storkamp.

Om kampen overordnet:
- Der er mange faktorer på spil i denne slags kampe. Det vigtigste aspekt er det mentale og spændingsniveauet. Det vigtige er, at vi nyder opbakningen fra fansene, hvilket er vores motivation. Jeg ser holdet som værende i god form, motiveret og afslappet, og vi kommer til vise vores bedste.

Om Mbappés slag til gårsdagens PSG-træning:
- Jeg har selv været spiller, og jeg ønsker aldrig, at spillere er skadet. Det, som skete i går med Mbappé, betyder, at der er en chance for, at han spiller, og vi kommer til at forberede os som om, at Mbappé spiller. Når man ser tilbage historisk på kampe på Bernabéu, har store spillere altid fået en god modtagelse. Jeg forstår naturligvis, hvis fansene klapper af ham. Bernabéu-fansene nyder at se gode spillere og også at se Madrid spille godt og vinde.

Ancelotti blev spurgt ind til, hvordan han vil stoppe Mbappé, og her svarede han:
- Vores plan handler ikke kun om at stoppe Mbappé, den handler også om Neymar og Messi og alle PSG’s gode spillere. Planen er at spille som en enhed både med og uden bolden, vise intensitet i mere end 90 minutter og fremvise en stærk præstation på alle niveauer og spille en klog kamp. Vi skal ikke tabe hovedet derude, fordi vi skal vinde kampen, det er ikke nødvendigt at banke dem. Vi kan både komme foran tidligt eller i det sidste minut. Det vigtigste er at være med i kampen og spille med intensitet.

Om Toni Kroos:
- Hvis spilleren ikke er 100% klar, kan han ikke spille i den slags kampe. Hvis jeg mener, at Kroos er 100% klar, så spiller han, men hvis Kroos er på 95%, så spiller han ikke.

Ancelotti afviste desuden at føle frygt:
- Jeg tænker ikke normalt på, hvad jeg frygter. Jeg tænker på, hvad vi skal gøre for at vise vores bedste og gøre det bedre, end vi gjorde i den første kamp. Spille godt ud bagfra og lægge et bedre pres. Op til kampene plejer jeg at fokusere på, hvad vi skal gøre. Ikke på hvad vi skal undgå. At lægge et højt pres er del af en defensiv mekanisme. Når man spiller mod spillere som Mbappé og Neymar, skal du være meget varsom, og jeg tror, at fansene får en meget vigtig rolle at spille i morgen.

Om den første kamp:
- Vi formåede ikke at udføre vores kampplan. Vi blev tvunget til at udholde PSG’s hårde pres og formåede ikke at skabe gode angrebssekvenser ved at spille bolden ud bagfra. Det er hvad, der skete. Vores lave blok i forsvaret fungerede, fordi med tanke på hvor dårlig præstationen var, indkasserede vi blot ét mål, og det kom i det sidste minut, men vi skal gøre det bedre med bolden.

Ancelotti satte desuden ord på en følelse af, at der altid er et ’men’ med Real Madrid:
- Alle har en mening om den sæson, vi har gang i, men der er altid et ’men’. Uanset om vi vinder på et givent tidspunkt, så er der et ’men’ vi spiller med en lav blok… men vi er stærke på kontaangreb… men Courtois redder ikke alt… men Karim (Benzema, red.) scorer ikke. Jeg er overbevist om, at vi har gang i en god sæson, og jeg håber, at vi kan forbedre det i de sidste to måneder.

Om Eduardo Camavinga:
- Han gjorde det rigtig godt imod Real Sociedad. Han viste sine fysiske og tekniske styrker og er i god form. Jeg har stor tiltro til ham, uanset om han spiller fra start eller kommer ind fra bænken.

Seneste artikler...