Modric: Vi skal gøre som imod Real Sociedad
Det var Luka Modric, der var den udvalgte Real Madrid-spiller til at deltage på gårsdagens pressemøde omhandlende aftenens kamp imod PSG, og her følger de vigtigste punkter, som han kom ind på.
Om kampen generelt:
- Jeg er sikker på, at Bernabéu får en virkelig vigtig rolle at spille for os, fordi at spille hjemme her betyder meget. Det bliver en stor kamp. Vi har spillet mange af denne slags kampe, og fansenes støtte bliver meget vigtig, fordi vi får brug for al deres hjælp, ligesom vi gjorde imod Real Sociedad. Alle kampe er forskellige. Det vigtigste er at gå ud og gøre, som træneren beder os om. Vi skal gå ud og vise den karakter, gode energi og aggressivitet, som vi viste imod Real Sociedad.
Om presset på holdene:
- Der er et stort pres på begge hold. Vi ønsker begge at gå videre. De er ivrige efter at vinde Champions League og mangler fortsat at gøre det, hvilket blot vidner om, hvor svært det er. Vi vandt den fire gange på fem år og fik det til at se nemt ud og som om, det var normalt, men det er langt fra tilfældet. Der er meget på spil for begge hold.
Om at mangle Casemiro:
- Casemiros fravær er en skam, fordi vi ved alle, præcis hvad han bringer til vores system, men vi har andre spillere, der er i stand til at gøre det godt såsom Valverde og Camavinga. Jeg håber, at Kroos er med, og jeg skal bare gøre, hvad jeg altid gør og arbejde lidt ekstra for at dække det arbejde, som Casemiro plejer at gøre, eftersom han ikke er med.
Om Camavinga:
- Han gjorde det flot den anden dag. Han er stadig ung og skal fortsætte med at udvikle sig, som han gør. Vi skal være tålmodige med ham, men jeg kan lide det faktum, at han har så stærk karakter, er viljefast og ikke er bange for noget. Vi veteranspillere er her for at hjælpe ham ved at rådgive ham, men han skal blot fortsætte med at præstere, som han har gjort på det seneste.
Om gensynet med Sergio Ramos:
- Jeg snakker med Sergio stort set hver dag, og det bliver rart at se ham igen. Jeg synes, at Bernabéu skal give ham en varm velkomst, fordi han er en klublegende og en af de bedste forsvarsspillere i spillets historie. Ifølge mig – og ingen skal tage det ilde op, og jeg siger det ikke kun fordi, jeg er hans ven – så er han den bedste forsvarsspiller, der nogensinde har spillet for Real Madrid.