Valverde om at bære Real Madrids trøje: Et ansvar at arbejde hårdtt

Realmadrid TV har taget en snak med Fede Valverde, og her var et af emnerne naturligvis det forestående El Clásico. Om den kamp sagde uruguayaneren:
- Vi er virkelig klar til det og ser frem til kampen foran vores fans med deres støtte, og vi vil forsøge at gå ud at vinde. Det er en meget anden følelse i forhold til andre kampe. Det er en stor begivenhed og især på Bernabéu med fansenes støtte, hvilket begejstrer os.

- Vi ved, at LaLiga er en svær turnering, det handler om hårdt arbejde fra start til slut. Hver kamp er hård og har sine egne udfordringer og varierende taktiske tilgange. Denne kamp bliver særlig.

Spurgt ind til hvordan holdet skal gøre forskellen, svarede Valverde:
- Med det arbejde, vi udfører hver uge, vores dedikation og vores fokus. På kampdagen skal vi gå ud og spille vores spil og nyde det og spille efter vores styrker. Det kommer til at give os en masse energi under kampen.

Om Carlo Ancelotti:
- Han får altid budskabet klart igennem med hensyn til vigtigheden af at bære denne trøje og det ansvar og pres, der følger med at spille for Real Madrid. Det nyder vi virkelig som spillere. Han deler også ud af sin taktiske viden og lader os vide, hvad der er på spil.

Om sin egen personlige form:
- Jeg er på toppen. Jeg ser frem til at fortsætte det hårde arbejde og spille mit spil. Det er mit ansvar, når jeg bærer Real Madrids trøje, hvilket giver et enormt boost.

Valverde har scoret flere mål i El Clásico, senest da han afgjorde kampen i Super Cuppen med sit sene mål, og om det sagde han:
- Det er meget særligt, ligesom at vinde. Det er unikt, eftersom at spille denne slags kamp og score kan have en stor betydning i mit hjemland, hvor alle går amok. Vi skal nyde godt af træningen frem til kampen og også kampen i sig selv, som vi skal dele med vores fans.

Om fansenes støtte:
- De giver et ekstra skud energi til at løbe, når du er træt, og den støtte får man ikke på udebane. Vi vil bede dem om at fortsætte sådan, vi kommer til at gøre vores bedste for dette logo og for dem. Jeg vil sige tak for deres støtte i år, vi vil forsøge at få sejren for dem. Hala Madrid!

Seneste artikler...