Marca-interview med Rüdiger, del 1: Et nyt, stort kapitel
Antonio Rüdiger skifter i den kommende sæson til Real Madrid, og i den forbindelse har Marca taget en snak med den kraftfulde tysker. Her følger første halvdel af interviewet – vi bringer anden halvdel af interviewet i morgen.
Der er endnu ikke gået en uge, siden Real Madrid offentliggjorde handlen. Hvordan har du det?
- Jeg er meget stolt, og jeg har stadig ikke indset, hvad det alt sammen betyder, fordi jeg har ikke været i Madrid endnu. Jeg tager derhen med hele min familie, så snart jeg er færdig med det tyske landshold, og så tror jeg, at jeg endelig vil indse, hvad det betyder at have skrevet under med Real Madrid.
Står det klart for dig, at dette er det største skridt i din karriere?
- Jeg mener, at i fodbold ligesom i livet er alting et nyt kapitel, og dette er et nyt kapitel for mig. Selvfølgelig er dette nye kapitel et stort et, fordi det er et stort skridt for mig. Det er formentlig det største skridt i hele min karriere.
Hvad var det første, du tænkte på, da Real Madrid ringede?
- Første gang at jeg hørte fra Madrid, tænkte jeg ’wow’. De kontaktede mig første gang i september eller oktober, tror jeg. En klub som denne ringer ikke mange gange til dig, så det var fantastisk.
Hvad tænkte du, da du spillede på Santiago Bernabéu med Chelsea og scorede? Hvordan var det for dig at være i den atmosfære?
- Det var min første gang på Santiago Bernabéu, og dagen før var vi taget til stadion for at se det. Man kigger op og ser hele stadionets struktur. Man indser, at det er et særligt sted, og du ønsker at spille den slags kampe på sådan et stadion. Ikke bare imod Real Madrid – man vil også spille for dem. Desværre gik tingene ikke, som vi ønskede det, og så blev de mestre. Så jeg lykønsker dem.
Du kunne lide stadionet, kunne du ikke?
- Jo, jo, selvfølgelig. Jeg har altid set billeder af, hvordan det kommer til at se ud, når arbejdet er færdigt, og det kommer til at blive meget bedre. Jeg ser frem til at spille der.
Efter den kamp sagde Carlo Ancelotti til klubben: ’Vi er nødt til at have Rüdiger på dette hold’:
- Ja. Alle ved, hvem Ancelotti er i fodboldverdenen. Han er en toptræner, og det har han vist igen ved at vinde LaLiga Santander og Champions League. Jeg behøver ikke at sige meget om ham, og jeg kan kun sige, at det er en store ære for mig, at en træner som Ancelotti ønsker mig. Jeg har set ham på TV, siden jeg var barn. Det er en ære.
Har du snakket med Ancelotti
- Ja, jeg har snakket med ham.