Rodrygo: Glad for hvordan jeg sluttede sidste sæson
Optaktssæsonen er godt i gang i Real Madrid, og i den forbindelse fandt Rodrygo tid til at snakke med klubbens egne medier om det igangværende arbejde og den forestående sæson.
Om optaktssæsonen sagde Rodrygo:
- Det har været ni svære dage. Vi arbejder hårdt, og for at være ærlig gør vi det rigtig godt. Vi bliver bedre hver dag, vi forbedrer os fysisk og også mentalt, hvilket er det vigtigste. Vi fortsætter sådan, vi har gang i en rigtig god optaktssæson.
- Disse træningssessioner er de vigtigste, fordi vi udfører det hårde arbejde, som vi ikke kan undervejs i sæsonen. Bagefter har vi en masse kampe uden så meget tid til at træne. Derfor er det vigtigt at træne hårdt i disse dage for at være klar til at holde i hele sæsonen.
Om sin rutine:
- Vi spiser efter træning og får noget søvn. Så venter lidt restitution med fysioterapeuterne, og så træner vi igen. Vi forsøger at gå tidligt i seng, fordi næste dag skal vi træne igen. Det er sådan, jeg gør, og jeg tror at stort set alle de andre gør det samme.
Om den forgangne sæson:
- Jeg er meget glad for min sidste sæson, primært med hvordan den endte. Jeg havde det rigtig godt, jeg spillede en masse kampe, scorede mål og lavede assists. Jeg viste den fodbold, jeg er i stand til at spille, og jeg håber at gøre det samme denne sæson.