Alaba om sit drømmemål: Glad for at kunne hjælpe holdet

David Alaba var selv sagt svært tilfreds med sit flotte frisparksmål, der sikrede Real Madrid tre point i sæsonens første LaLiga-kamp, ligesom han også var tilfreds med spillernes reaktion efter Almerias føringsmål.

- Jeg er glad for at kunne hjælpe holdet med at vinde, hvilket er det eneste, der betyder noget og dét, vi kom her for. Jeg havde en god fornemmelse, inden jeg gik til bolden og mine holdkammerater gav mig selvtillid til at sparke. Ancelotti fortalte mig, at jeg skulle tage frisparket, da han skiftede mig ind, og han sagde også, at jeg ville score. Bagefter sagde han: "Hvad sagde jeg".

- Jeg er i god form og jeg tilstræber altid at være i den bedst fysiske forfatning som overhovedet muligt for mit vedkommende. 

Alaba sendte også lidt roser Almerias vej efter kampen, selvom han i samme ombæring fik understreget, at sejren var mere end fortjent, fordi Real Madrid skabte rigtig mange chancer efter andalusiernes føringsmål.

- Almeria spillede en god kamp; de var modige og havde stor tro på egne evner. Vi vidste godt, at det ikke blev nemt at spille på udebane imod disse fans, men vi væltede i chancer efter deres mål. I pausen sagde vi til os selv, at vi skulle spille med ro og fortsætte i samme stil.

Seneste artikler...

Annonce