Ancelotti: Jeg forstår Casemiros ønske
Dagens pressemøde med Carlo Ancelotti efterlod ingen tvivl om, at Casemiro snart er fortid i klubben.
Italieneren sagde følgende:
- Det er personlige temaer. Casemiro har fint forstået, hvad Real Madrid. For mig hændte noget lignende, da jeg var træner i Milan: Du har det rigtig godt, men på et tidspunkt ønsker du at prøve noget nyt. Jeg havde det rigtig godt i en klub, der var som en familie. Det er noget personligt og det forstår jeg fuldstændig.
Carlo Ancelotti sagde endvidere:
- Jeg hører og læser ind i mellem rygterne, men de fleste gange giver jeg det ikke større opmærksomhed. I går fortalte man mig, hvad der kunne ske. Real Madrids planer ændrer sig ikke: Vi kæmper og er med i alle turneringer. Jeg er sikker på, at vi vil gøre det godt, med eller uden Casemiro.
Selv om Ancelotti betragter Casemiro som en fremragende spiller, har han ikke gjort noget for at overbevise ham om, at han skal blive:
- Jeg har ikke forsøgt at overbevise ham. Jeg har snakket meget med ham, jeg er meget fortrolig med ham og han har hjulpet os meget. Når jeg hører hans hensigter og ønsker, så er der ingen vej tilbage. Det skal man tage i betragtning. Jeg ved ikke, hvad der kommer til at ske i de kommende timer, om han bliver eller ej. Hvis han ikke bliver, så får han mine allerstørste lykønskninger, for det han har gjort og som han har gjort rigtig godt.
Carlo Ancelotti slog på pressemødet endvidere fast, at han ikke påtænker at bede om erstatninger for Casemiro.