Ancelotti vil undgå Champions League-overraskelser: Vi husker Sheriff-kampen

Real Madrids Champions League-kampagne skydes i gang i morgen aften, hvor man gæster gruppens fjerdeseedede hold, Celtic, og i den forbindelse har Carlo Ancelotti afholdt sit pressemøde.

Om det forestående opgør sagde italieneren:
- Det bliver en svær kamp. De har en god dynamik og gør det godt. De spiller med intensitet. Vi kender dem, og vi er forberedte og klar til at komme godt fra land i gruppen. Real Madrid har i denne turnering altid været respekteret og vil altid være respekteret. Ikke bare på grund af sidste års titel men på grund af klubbens historie, som taler for sig selv i denne turnering. Vi startede med stor entusiasme, men man ved aldrig, hvad der kan ske. Vi skal gå videre og vinde gruppen. Efter VM må vi se, hvad der sker.

Om Celtic:
- De kommer ikke til at ændre deres stil og deres attitude på banen. De kan lide at angribe. Vi er ikke bekymrede for vores forsvar, fordi vi gør det godt. Et af de afgørende punkter i sidste sæson var at forsvare godt. Vi skal angribe godt og forsvare os godt. Det er hvad, vi kommer til at gøre i morgen.

Om Real Madrids gruppe:
- Det er ikke en nem gruppe, for vi kender holdene rigtig godt. Celtic gør det godt, og vi skal respektere dem ligesom Leipzig og Shakhtar. Der er altid overraskelser i de tidlige stadier i turneringen. Vi har endda mindet om at tabe hjemme sidste år til Sheriff. Det er en gruppe, som vi respekterer, og den er afbalanceret.

Om Modric:
- Han er en fantastisk spiller med en fantastisk attitude. En af de bedste i Europa. Han bliver 37 i september, og jeg håber, at jeg bliver inviteret til festen. Han har ikke haft nogle store skader i sin karriere, og han er en af Europas bedste midtbanespillere.

Ifølge bookmakerne er Real Madrid den femtestørste favorit til at vinde Champions League, og om det faktum havde Ancelotti følgende at sige:
- Jeg er ikke overrasket over at være så langt tilbage. Det er et godt tegn, fordi sidste år var vi endnu længere tilbage, og vi vandt turneringen. Vi kommer til at konkurrere til det sidste, og forhåbentlig skal vi konkurrere i finalen.

Seneste artikler...

Annonce