Kroos: Tror på Super League-projektet

Toni Kroos har i en podcast for nylig udtalt sig om lidt forskelligt inden for fodboldverdenen, og her kom han naturligvis ind på et par Real Madrid-relaterede emner.

Blandt andet fortalte han følgende om sit forhold til præsident Florentino Pérez:
- Jeg er meget tæt med ham, han er en godhjertet person. Fra min første dag her gav han mig følelsen af, at han var glad for, at jeg kom til klubben, hvilket er usædvanligt for en klub af Real Madrids størrelse.

- Jeg ved, at han i disse otte år aldrig har tænkt på at sælge mig. Dengang kom jeg for kun 25 millioner euro, han kunne helt sikkert have solgt mig for flere penge. Jeg har et fremragende forhold til klubben, som jeg er blevet meget glad for. Præsidenten, holdet, fansene… så jeg ønsker heller ikke at smutte.

Kroos udtalte sig også om Super League-projektet, som Florentino Pérez er en af bagmændene bag. Med et glimt i øjet sagde Kroos:
- Sig aldrig din egen præsident imod. Det er klart, at idéen eksisterede og stadig eksisterer. Den burde have været på plads for længst. Jeg tror, at det kommer til at tage tid at implementere den, og jeg kommer formentlig ikke til at opleve den som aktiv spiller. Mit syn på det er, at jeg stadig tror, at den kommer, men jeg kan ikke sige hvornår.

Premier League-klubberne bruger afsindige mængder penge i disse år, men på trods deres enorme økonomiske overlegenhed er de endnu ikke altædende i de europæiske turneringer. Kroos toner snakken om de engelske klubbers overlegenhed en anelse ned:
- Premier League-klubberne har ikke vundet en international titel i år. TV-pengene har været væsentligt højere i England i flere år, og alligevel har det ikke resulteret i, at engelske hold vinder alt. Gudskelov kigger alle spillere ikke kun på lønnen men også på at vinde en masse titler og vokse yderligere.

Seneste artikler...

Annonce