Ancelotti: Hazard spiller i morgen
Real Madrid spiller i morgen sæsonens anden hjemmebanekamp, når Mallorca kommer forbi til en tidlig eftermiddagskamp. Her følger, hvad Carlo Ancelotti havde at sige om opgøret på dagens pressekonference.
Om kampen overordnet:
- Mallorca har gjort det godt i de seneste kampe. De har været solide i forsvaret. De har kun indkasseret tre mål, og det var straffespark. De vil komme for at forsvare og ramme os på kontraangrebene. Vi vil ikke ændre vores system, bare fordi Benzema er ude. Hazard spiller i morgen. Han har ikke fået en målscoringsstime som Karim. Der er gået lang tid, siden han har spillet, og det vil jeg ikke forlange af ham. Vi må ikke miste vores gode stime foran mål, vi spiller godt og bevæger os godt. Vi har ikke behov for at ændre noget.
Om er erstatte Benzema:
- Hazard spillede imod Celtic, og det samme gør han i morgen. Jeg håber, at han kan gentage præstationen. Skader sker. Benzema havde et lille problem imod Celtic, og han var også ude et stykke tid i december sidste år, og vi håndterede det fint. Holdet spillede flot uden ham imod Celtic, især oppe foran, og jeg håber på at se det samme i morgen.
- Vi vil ikke forhaste os med at få Benzema tilbage. Han kommer ikke til at spille onsdag, og derefter vil vi se, om vi kan få ham tilbage til El Derbi. Hvis han ikke spiller, så tror jeg ikke, at han tager med det franske landshold. Karim scorer mange mål, og det hjalp os med at vinde adskillige trofæer sidste år. Hvis vi venter på en spillers fitness, så er det en positiv ting, ikke negativ. Holdet har stor kvalitet oppe foran med Vinícius, Rodrygo, Hazard, Asensio og Mariano i bestemte kampe, da han er rigtig god i luften. Vi har masser af ressourcer til at fortsætte vores gode stime. Vi har ikke en naturlig erstatning for den bedste angriber i verden. Der er ingen erstatning for ham på markedet, men han kan blive erstattet af andre spillere med andre evner.
Om Vinícius:
- Vinícius’ mål er at fortsætte med at spille, som han har gjort, og vise sin positive tilgang. Han var afgørende sidste år og har også været det hidtil i denne sæson. Han har stabilitet, og hans jubelscener… han er brasilianer og en god danser. Jeg tror ikke, at det generer nogen. Hans slutprodukt bliver bedre, og han scorer mål regelmæssigt. Man ser ham ikke brænde mange chancer. Jeg vurderer, at han stadig er ivrig efter at forbedre sig og ønsker at bibeholde sin positive tilgang.
Et af Real Madrids mål imod Celtic var efter 33 afleveringer på stribe, men Ancelotti vil ikke lade den slags mål definere Real Madrids spillestil:
- Real Madrid fortjener den anerkendelse, som holdet får, og at score et mål efter 33 afleveringer betyder ikke, at det er hele vores identitet. Kampen var næsten slut, og vi ønskede at slutte af med en lang fase med boldbesiddelse. Statistikkerne siger, at det er nemmere at score efter færre end ti afleveringer. Få mål bliver scoret efter flere end ti afleveringer. Man kan sige, at det at spille boldbesiddelsesfodbold har været på mode og har haft stor succes de seneste år. Fodbold ændrer sig og bliver mere direkte. Boldbesiddelsesfodbold er mindre populær, end det har været på det seneste i alle lande.
Da Ancelotti blev spurgt ind til rotationer i startopstillingen, startede han ud med at basere sin viden på den store datamængde, han har til rådighed, for derefter blot at forkaste dens betydning. Her er, hvad han sagde:
- Vi har en masse data, og vi skal have antallet af spilleminutter in mente. Det er ting, der ganske enkelt bliver bekræftet af, hvad jeg kan se med mine egne øjne. Hvis jeg ser, at en spiller er træt, og dataet siger det samme, så får den spiller en pause. Hvis jeg ser, at en spiller ser frisk ud, selvom dataet siger, at han er træt, så kommer han til at spille.