Ancelotti: Jeg forstår Asensios vrede
Real Madrid fik sæsonens syvende sejr på stribe, da man i går slog Mallorca med 4-1. Efter kampen udtalte Carlo Ancelotti følgende:
- Vi gør det godt, rigtig godt. Vi har været i stand til at dække ind for Benzemas fravær. Det var et stort selvtillidsboost, eftersom vi forventer at have ham tilbage så snart som muligt. De første tre mål er, hvad jeg vil tage med fra denne kamp. De var af høj kvalitet. Det bedste var det, der ifølge mig var det vigtigste; Rodrygo og Vinícius’ kombinationer, og derfra blev det nemmere. Det var en svær kamp på grund af mange ting; varmen, det faktum, at vi indkasserede et mål fra en dødbold… vi holdt hovedet koldt, og lidt efter lidt vendte vi kampen om og fik sejren.
Om Vinícius:
- Han er en særlig spiller med måden, som han spiller på, men nogle gange kan hans spillestil irritere modstanderne. Han søger altid at drible, uanset om holdet fører eller er bagude. Nogle gange, når en modstander er bagude, kan de blive mere vrede end ellers. Det er alt sammen en del af fodbold, og han kommer til at lære gradvist som følge af sine erfaringer. Vinícius besidder ekstraordinære kvaliteter, og modstanderne er ofte lidt hårdere mod ham end ellers. Hans attitude skal slet ikke ændre sig, han har den ypperste respekt for modstanderen og dommeren. Hvis han ikke havde det, så skulle den ændre sig.
Om Hazard og Ceballos:
- Dani var mere involveret i kampen, fordi der var ikke meget plads til angriberne. Hazard gjorde, hvad jeg bad ham om. Han bevægede sig rundt og efterlod plads til andre. Det var en positiv indsats fra dem begge. Hazard og Rodrygo kan begge spille som centrale angribere.
Asensio kastede med sin træningstrøje og sparkede til en flaske i vrede, da han indså, at han ikke ville blive skiftet ind. Om det sagde Ancelotti:
- Jeg var ved at gøre klar til at indskifte Mariano og Asensio, hvis vi ikke fik det andet mål, men Lucas Vázquez blev skadet, og med blot ét vindue (til at skifte ud i, red.) tilbage, valgte jeg ikke at bringe endnu en spiller ind. Uanset hvad er det normalt at blive frustreret. Det betyder, at han ønsker at spille. Han har været det mest påvirkede medlem af truppen i denne periode, og det er jeg klar over. Han er en vigtig spiller, og jeg forstår hans vrede, det er intet problem.