Valverde: Forsøger at få det meste ud af mine kvaliteter
Fede Valverde scorede en drømmekasse i går imod Mallorca, da han efter et langt drev med bolden kanonerede den direkte op i venstre målhjørne med venstrebenet. Efter kampen sagde Real Madrids stærkt spillende uruguayaner:
- Jeg er glad for, at vi vandt. Målet var smukt, men det vigtigste var at vinde. Jeg påbegyndte løbet og så de røde trøjer og prøvede at komme udenom dem, så jeg kunne fortsætte. Da jeg indså, at de prøvede at presse mig indad, drog jeg nytte af det og afsluttede med venstrebenet. Det var et holdmål.
- I sidste sæson prøvede jeg ofte lykken med højrebenet, og jeg ramte altid stolpen eller skød lige forbi. Nu ryger de ind, og jeg har nemt ved at nyde denne periode. Jeg forsøger at få det meste ud af mine kvaliteter, og at løbe med bolden er en af dem. Når ting lykkes, er det fantastisk. Når holdet har arbejdet så hårdt, skaber disse ting stor glæde.
Om stimen med syv sejre på stribe:
- Vi skal fortsætte med ydmyghed, hårdt arbejde og dedikation. Vi skal fortsætte med at gøre en indsats for at sikre os, at denne stime ikke slutter, så vi kan fortsætte.