Rodrygo: Har en god indbyrdes forståelse med Vinícius
Rodrygo både scorede og assisterede i gårsdagens 4-1-sejr over Mallorca. Både oplægget og målet var guf for øjet, og efter kampen sagde den unge brasilianer:
- Det var et smukt mål, og jeg er glad. Carvajal spillede mig bolden, jeg begyndte at løbe, rummene åbnede sig, og jeg kom rundt om de to centerbacks og lykkedes med at score.
- Det er særligt at spille her foran fansene. De hjælper os virkelig. Det er en drøm at spille her, og jeg forsøger at få det meste ud af det hver gang, jeg spiller på Bernabéu.
Rodrygo og Vinícius kombinerede smukt på Real Madrids 2-1-scoring, og om det mål sagde Rodrygo:
- Vinícius og jeg har en god indbyrdes forståelse. Vi var nødt til at spille tættere på hinanden. Modric spillede bolde gennem linjerne, hvilket er hvor, træneren bad mig om at være i størstedelen af kampen. Dér fandt jeg pladsen, kombinerede med Vinícius, og det skabte målet. Jeg blev bedt om at angribe rummet bag forsvaret. Det var det eneste plads, som man kunne finde, fordi de var meget kompakte, og det var svært at kombinere centralt. Vi formåede det et par gange, men det var ikke nemt. Til sidste kom målene.
Om sæsonstarten:
- Vores start kunne ikke have været bedre. Vores hårde arbejde bærer frugt. Vi har nu to svære kampe i vente, vi skal fortsætte med at arbejde og gøre de rigtige ting, fordi vi har lagt alt til rette for at få en god sæson.