Rüdiger: Vil score flere mål end i sidste sæson
Antonio Rüdiger var Carlo Ancelottis følgesvend på dagens pressemøde forud for Champions League-kampen i morgen aften imod RB Leipzig. Her udtalte tyskeren blandt andet:
- Jeg håber, at jeg spiller. Det er et privilegie og en absolut nydelse at være i stand til at spille Champions League på Bernabéu. Der er nerver på, men den overordnede følelse er spændingen over at skulle spille. Leipzig har fremragende spillere, har en masse fart og spiller med intensitet. Jeg kan lide at gå med frem, og det er del af min identitet. Jeg kan lide at score, og gennem sæsonen vil jeg forsøge at score så mange mål, som jeg kan. Jeg scorede fem i sidste sæson, og i år vil jeg score flere.
Om Vinícius:
- Han kan lide at drible, og det er forståeligt, at nogle modstandere vil forsøge at skade ham. Det skal man forsøge at stå imod. Det er en af hans største styrker, og vi skal forsøge at begrænse ham på det punkt. Man skal respektere modstanderen, som forsøger at udføre sit job, så holdet kan vinde. Jeg behøver ikke at snakke om hans evner, han er en god spiller, og det er alle klar over. Han er rolig i omklædningsrummet, og når han er ude på banen, forsøger han at gøre alt, hvad han kan. Du er mere rolig, når du ved, at du kan regne med ham.
Om kommunikationen med sine holdkammerater:
- Kommunikationen på banen med andre spillere er meget vigtig for mig. Først før kampen og også under kampen. Det kommer naturligt til mig, og jeg har gjort det gennem hele min karriere. Jeg snakker spansk på banen, og jeg tror, at alle forstår mig i øjeblikket.
Rüdiger blev bedt om at forholde sig til, hvorvidt han kan fremstå skræmmende, og til det svarede han:
- Jeg ved ikke, hvad jeg skal sige. Jeg er ikke sikker på, at jeg skræmmer nogen. Jeg kan lide at være aggressiv men fair. Statistikkerne siger, at jeg ikke har fået et eneste rødt kort i de seneste fem år. Jeg spiller hårdt, det er i min natur. Alderen bringer mere erfaring og modenhed. Alle laver fejl, og når du er ung, skal du tillade dig selv at lave dem. Nu spiller jeg i en ny liga, hvor jeg prøver at lære så meget, som jeg kan. Nu ved jeg, hvordan jeg skal håndtere tingene bedre.
Om partnerskabet med David Alaba:
- Jeg beslutter ikke, hvem jeg spiller med, det er ikke mit job. Når jeg har spillet med ham, har det ud fra et sprogmæssigt synspunkt ikke været et problem. Vi er i Spanien, og jeg skal snakke spansk, og jeg har endnu meget at lære, men jeg kan også snakke italiensk, hvilket gør det nemmere for mig.
Rüdiger scorede sit første mål for Real Madrid i slutminutterne imod Mallorca i søndags, og om det sagde han:
- Det er en stor følelse at score for Real Madrid. Publikummet er fantastisk. VI er klar over, at Leipzig har forrygende spillere, de er gode til at angribe, de har meget fart, og de spiller med meget intensitet. Hvis jeg får chancen for at spille, håber jeg, at jeg kan få den målscoringsfølelse igen. Men lige nu er jeg fokuseret på at gøre det godt.
Om omklædningsrummet:
- De er normale mennesker. Når du betragter en Real Madrid-spiller udefra, forestiller du dig, hvordan det må være at være der, og at det måske er svært. Men sandheden er, at jeg har tilpasset mig nemmere end nogensinde før. De er alle meget høflige, respektfulde, og jeg intet andet end gode ord at sige om dem.