Miguel Gutiérrez: Real Madrid bad mig om at rejse

MIGUEL GUTIERREZ 3

Miguel Gutiérrez er kommet godt på plads hos nyoprykkerne Girona, hvor han skal spille i den kommende sæson.

I et interview i Radio Marca fortæller den talentfulde venstreback, at det var Real Madrid, som bad ham om at rejse:

- Jeg er rigtig glad for træneren og mine holdkammerater. De har taget rigtig godt imod mig. Real Madrid fortalte mig, at jeg burde rejse og jeg har fundet det bedste sted, jeg kunne være. Vi gør det rigtig godt og skal fortsætte ud af denne vej.

Miguel Gutiérrez slår fast, at der er et klart mål med opholdet i Girona:
- Mit mål er at udvikle mig og blive modnet i den bedste spanske række. Alt hvad jeg kan få af indflydelse på spillet vil være vlekomment. Jeg har altid sagt, at jeg føler mig som en offensiv spiller, som kan lide at angribe. Jeg er her for at udvikle mit potentiale. Michel er en træner, som kan lide boldbesiddelse og initiativet i spillet. Jeg kunne identificere mig med hans ideer, da jeg talte med ham.

Venstrebacken slutter af med at rose Real Madrid og de trænere, han har haft undervejs:
- Hver eneste gang, jeg har fået chancen, har Ancelotti forsøgt at gøre det bedste for mig og lade mig give alt på banen. Midt på sæsonen var jeg nødt til at rykke ned på Castilla-holdet for ikke at tabe fysisk form. Jeg spillede med de bedste i verden og at få en plads her er svært. I starten var det lidt svært at skulle forlade sit hjem. Især når jeg har været så lang tid i Real Madrid. Den første træning i Real Madrid, havde jeg sammen med Lopetegui. Herefter var det med Zidane, som jeg tilbragte mest tid med. De lader dig arbejde med rytme i spillet og det gør det meget nemmere. Jeg fik aldrig en fast plads i førsteholdstruppen og havde min plads hos Real Madrid Castilla. For at få kontinuitet rykkede jeg ned til dem og det var aldrig noget problem. Jeg har et rigtig godt forhold til Raúl og det er meget positivt for mig.

Log-på for at kommentere

Seneste artikler...

Annonce