Ancelotti: Snak om held og uheld er for at skjule egne problemer
Real Madrid spiller i morgen aften tredje kamp i denne sæsons Champions League-gruppespil imod Shakhtar Donetsk, og på dagens pressemøde sagde Carlo Ancelotti følgende om det opgør:
- Det er en vigtig kamp og vigtigt for os, hvis vi kan få ni point. Vi er klar. Vi spillede ikke den bedste kamp søndag, vi ønsker at forbedre os og vise en anden identitet og attitude. Vi kommer til at spille imod en hård modstander. De er startet godt i denne Champions League-gruppe og har slået Leipzig. Vi har den ypperste respekt for dem. Vi er uden Courtois, men Modric og Lucas Vázquez er tilbage og har trænet godt med holdet. Uheldigvis har Ceballos haft et problem, og han er ikke med i truppen.
Om Hazard:
- Alle spillere kender deres situation. Alle beder mig om forklaringer, og jeg skal forklare mig. Eden har ikke snakket med mig, fordi han kender sin situation, at der er andre spillere foran. Han har masser af konkurrence. Nogen spiller mindre end andre. Hans situation er ret åbenlys.
Om kritikken af Benzema:
- Alle har ret til deres holdning. Når Karim ikke er på sit niveau, kommer meningerne til kende. Det er normalt i fodbold, men det påvirker ikke os eller Karim.
Om forskellene mellem LaLiga og Champions League:
- Det er altid ønsket at vinde Champions League. Ligaen er meget vigtig, men Champions League er den vigtigste turnering i fodbold. Det betyder så meget mere at vinde den. Begge turneringer er særegne. Den ene er en turnering med 38 kampe, og det er anderledes end andre turneringer med færre kampe. Den anden er en turnering med knockout-kampe over 180 minutter. Det er her, at de små detaljer er meget vigtige. Det handler ikke om held eller uheld. At snakke om det kan muligvis skjule dine problemer eller tage æren fra et andet hold.
Om sit syn på god fodbold:
- Jeg kan ikke sige det præcist. Man må vurdere, hvad der er bedst. Alle har deres holdning. At spille god fodbold afhænger af forskellige ting. Det handler ikke bare om at spille med bolden, det drejer sig også om at forsvare godt. At være succesfuld betyder at gøre tingene godt. Du kan ikke få succes, hvis du kun gør én ting godt, især i Champions League.
Om Courtois:
- Courtois har det meget bedre efter behandlingen i går. Vi er ikke sikre på næste kamp imod Getafe. Han er måske tilbage til returkampen imod Shakhtar eller El Clásico.
Om Camavinga:
- Når kampen starter, har han nogle gange positionsproblemer. Og når kampen er mere åben, passer det ham bedre. Det er en aldersting. Han skal få erfaring og kende sit miljø. Det er, hvad han skal forbedre, og det kommer han til at gøre. Han er en spiller med utrolig kvalitet både på bolden og uden den. Han mangler erfaring. Han er 19 år gammel, og det, som der sker med ham, er normalt.