Ancelotti: Real Madrid har ikke kun én identitet
Carlo Ancelotti afholdt i går sit pressemøde forud for kampen i aften imod Getafe, og her følger italienerens vigtigste pointer.
Overordnet om kampen sagde han:
- Hovedfokus er altid det samme. Vi skal være på vores bedste og forberede os godt med de problemer, vi har haft, in mente. Vi havde store problemer i denne kamp i sidste sæson. Getafe har ikke fået så stærk en start på sæsonen, men de spiller med intensitet og er godt organiseret. Det er aldrig nemt at vinde her, det bliver svært for os, men vi tror på, at vi kan slå dem.
- Vi kommer til at se et Real Madrid-hold med mere end én identitet. I nogle kampe skal du presse højt for at få kontrol over kampen og i andre, har du behov for en lav blok for at få fordelen. Vi kommer ikke til at se et Real Madrid med kun én identitet. Vi kommer til at se et Madrid, der kan spille med bolden, der angriber på kontra, der kan forsvare med en lav blok og kan tillade modstanderholdet at have bolden. Men jeg ønsker et komplet Real Madrid.
Om at vurdere spillernes træthed:
- Spillere ønsker altid at spille. Det er vigtigt, at vi evaluerer ordentligt på dem. Hvis du spiller hver tredje dag, skal trætheden analyseres. Spillere er ikke så ærlige på dette punkt. En træt spiller vil sige, at han har det fint. Uærlighed kan føre til skader. Jeg foretrækker, at en spiller fortæller mig, når han er træt, og at han foretrækker at hvile. I min 30 år lange karriere har kun to spillere nogensinde bedt mig om ikke at spille dem. Pepe i en Champions League-finale og Seedorf i en ligakamp.
Om Courtois:
- Hans inflammation er i bedring. Vi må vurdere, om han skal med til Warszawa (til Shakhtar-kampen, red.). At tage flyet kan skabe problemer for ham, men han bliver helt sikkert klar til El Clásico.
Om konkurrencen i forsvaret:
- Rüdiger ved, at han er en meget vigtig spiller for os. Han er en verdensklasseforsvarsspiller ligesom Militão, Alaba og Nacho, som spiller mindre end de andre. Nacho har altid gjort det godt, når han har spillet. Eftersom de er verdensklasse, er vi meget stærke med disse fire centerbacks. Militão vil blive hvilet nogle gange, andre gange Alaba og andre gange Rüdiger. Nacho har hvilet mere end de andre, men han spiller muligvis mere i fremtiden.
Om Kroos:
- Kroos er i meget god form fysisk og mentalt. Han træner altid godt og med et smil på læben. Han bliver aldrig hidsig. Han føler ikke presset i løbet af kampene. Kontraktforhandlingen er på hans hånd. Hvis han vil forlænge, bliver alle i Real Madrid glade.
Om Rodrygo:
- Han er en intelligent person og meget afslappet. Han arbejder hårdt og er en moden person, men han er stadig meget ung.