Ancelotti før El Clásico: Barcelona har været spektakulære
Sæsonens første El Clásico venter i morgen eftermiddag, og Carlo Ancelotti har udtalt sig til pressen i den anledning. Her sagde han følgende om verdens største klubkamp:
- Vi forbereder os som til enhver anden kamp. I dette tilfælde er der den ekstra faktor med, hvor særlig en kamp det er for alle og for fansene. Man skal også have begge holds kvalitet in mente. El Clásico er ligesom derbyopgør specielle, og der er ekstra pres, et følelsesmæssigt aspekt og iveren efter at præstere og alt andet, der omgiver en kamp som denne.
- Vi er oppe imod et hold, der sætter en ekstremt høj standard, og hvis vi skal vinde den, skal vi angribe og forsvare godt. Du er nødt til at se på begge holds karakteristika. De starter ofte kampene rigtig godt og er stærke i første halvleg, mens vi leverer bedst i anden halvleg. Jeg er ikke sikker på, at det får en indflydelse på kampen, men det er noget, vi har med i tankerne.
Om Courtois, der ikke er med i kamptruppen:
- Han har det okay men har trænet meget lidt. Han er ude af morgendagens kamp. Han får flere træningssessioner under bæltet i næste uge.
Om Rüdiger:
- Han har det fint, han er blot nødt til at have maske på for at undgå, at såret åbner sig, men han har ingen smerter og har det fint. Han er en kriger. Han bidrager til holdet med sin styrke i duellerne og i luften i begge ender af banen. Det er ikke en overraskelse, at han scorede sent (imod Shakhtar Donetsk, red.), fordi ligesom Militão har han kvaliteter som header. Han bidrager med sin mentalitet og personlighed. Han er en vinder, der aldrig stopper, heller ikke til træning. Han er en meget pessimistisk forsvarsspiller.
Om Rodrygo:
- Jeg mener, at han er en ekstraordinær og meget afgørende spiller. I denne sæson, hvor jeg har givet ham mere spilletid, har han vist, at når han starter inde, så gør han det også rigtig godt. Han kan spille alle positioner oppe foran, og det er en fordel for ham.
Om startopstillingen til kampen:
- Jeg ønsker ikke at opfinde noget. Sidste år forsøgte jeg at opfinde noget, og det gav bagslag. Der kommer et hold på banen, som er meget klar over, hvad de skal gøre. Vi spiller mod en meget dygtig rival, og vi skal spille en komplet kamp, angribe godt, forsvare godt.
Om Barcelonas form:
- De har vundet alle kampe i ligaen undtagen den første, hvor de spillede uafgjort. De har en virkelig god dynamik. De har haft problemer i Champions League, hvor man ofte har det svært, men i ligaen har de været spektakulære.
Om Militão:
- Han har været rigtig god i denne sæson. Han har et godt niveau af stabilitet. Han har individuelle og fysiske kvaliteter som en rigtig centerback.
Om Benzema:
- Han har set meget bedre ud i denne uge. Hans forfatning har forbedret sig meget. Jeg er overbevist om, at vi kommer til at se den sædvanlige Karim i morgen.