Ancelotti: Nøglen var første halvleg - vi var det bedste hold

Real Madrids italienske træner havde en del ting på hjertet efter kampen mod Barcelona, som Real Madrid vandt stensikkert 3-1 på mål af Benzema, Valverde og Rodrygo.

Ancelotti indledte sit pressemøde efter kampen med et par ord om slagsudvekslingen på Santiago Bernabéus græstæppe:
- Første halvleg var nøglen (til sejr, red.). Vi var det bedre hold - stærke og kyniske. Vi lykkedes med at spille bolden ud fra bagkæden, fordi de pressede højt på banen. Vi spillede med selvtillid i bagkæden og vi var stærke i angrebet. Spillerne var engagerede og det var nøglen til sejr. Vi tog tre point fra et hold, der præsterer godt i denne sæson i LaLiga. Det er lang sæson med mange kampe tilbage, men vi er tilfredse med vores præstation.

Om Kroos og Valverde, der svingede dirigentstokken på Real Madrids midtbane:
- De spillede rigtig godt. Kroos var med til at hjælpe holdet med at spille sig ud af problemerne og så var han også stærk defensivt, hvilket ikke er en af hans normale styrker. Valverde var sit sædvanlige jeg. Han vokser mere og mere med opgaven på dén position (højrekanten, red.), hvor han også deltager mere og mere i det offensive og scorer. Han har en fantastisk energi - et fantastisk talent.

Om Tchouaméni, der spillede sin første El Clásico:
- Han er ung, men viser en masse personlighed og karakter. Han glider ind på en midtbane, der allerede har alt. Det hjælper ham rigtig meget at spille sammen med Modric og Kroos, som han føler sig komfortabel med på banen. Når alt kommer til alt, handler det om den enkelte spillers kvaliteter og det har han. Jeg snakker ikke om teknik og fysik, men personlighed og karakter.

Om kampens dynamik:
- Vi ville vinde kampen og stoppede aldrig med at spille. Det er umuligt at spille med den samme intensitet igennem hele kampen. Vi havde foretrukket at skifte tidligere ud, men vi havde kampen under kontrol og havde ikke lyst til at ødelægge dynamikken. Barcelona pressede lidt mere på i anden halvleg. Vi spillede os ikke lige så godt ud af problemerne i anden halvleg, men vi havde ikke de store bekymringer defensivt. 

Om Militão, der pakkede Lewandowski ind i hele kampen:
- Det lignede en mandsopdækning af Lewandowski. Jeg havde instrueret ham i at skubbe op og være mere aggressiv på ham end Alaba, som jeg ville have mere på bolden, så han kunne kontrollere spillet. Jeg ville have Militão til at være mere kraftfuld og han spillede en spektakulær kamp. 

Om Kroos, der har kontraktudløb med Real Madrid til sommer:
- Han ved, hvad vi alle føler. Han er meget intelligent, disciplineret, professionel og han elsker at spille for Real Madrid, så vi ser ingen grund til at presse ham. 

Om Benzema, der står til at vinde Ballon d'Or om ganske få timer:
- Han spillede en god kamp, fik sit mål og var vigtig for os. Jeg håber, han vinder Ballon d'Or og vi vil lykønske ham, fordi det på en eller anden måde også er vores Ballon d'Or.

Om fansene på lægterne:
- Der er ikke noget nyt under solen. Fansene har altid været en del af os. Det, der skete i fjor, bragte os endnu tættere på dem. Det var ligesom en Champions League-aften med atmosfæren og holdet kvitterede med en sejr.

Seneste artikler...