Ancelotti: Vi føler lidt, at Ballon d'Or tilhører os

Real Madrid slog Barcelona søndag eftermiddag, og i morgen spiller man mod et hold i den helt anden ende af tabellen, når man kommer på besøg hos Elche. Carlo Ancelotti sagde på dagens pressemøde følgende om den opgave:
- Med hensyn til kampforberedelsen, især på det mentale, skal vi arbejde lidt hårdere. Det er helt normalt at være fuldt fokuseret på kampe med meget på spil, og det er sværere efter en kamp, der er så krævende både fysisk og mentalt. Det er vi alle bevidste om og er klar over, at der er tre point på spil, hvilket også var sagen, da vi vandt de tre point søndag.

Benzema modtog mandag aften sin velfortjente Ballon d’Or, og det glædede naturligvis Ancelotti:
- Vi er meget glade og føler på en måde, at Ballon d’Or tilhører os. Benzema er meget stolt over at have vundet prisen og takkede sine holdkammerater. Det er en individuel pris, men han drog nytte af hjælpen fra holdet, hvilket gjorde ham i stand til at vise sin kvalitet. Nu er det bag os, og vi skal se frem til den næste Ballon d’Or. Han er en spiller, som tager enormt ansvar og føler sig mere som en leder på dette hold, end han gjorde for otte år siden. Hans spil har ikke ændret sig så meget rent teknisk, og han har samme kvalitet. Det, der har ændret sig, at hans ansvar på holdet og hans attitude, hvor han er meget mere en leder.

Om ceremonien generelt:
- Vi er alle meget stolte af, hvad Benzema og Courtois har opnået og også Modric og Vinícius og alle de andre Real Madrid-spillere, der var tæt på at vinde. Jeg vil lykønske alle prisvinderne; Mané, Manchester City, Putellas, Gavi, Lewandowski.

Real Madrid blev helt uforståeligt kåret som årets tredjebedste hold, da man kom bag Manchester City og Liverpool, som begge blev slået af Los Blancos i Champions League. Om det sagde Ancelotti:
- Jeg er ikke klar over, hvad kriterierne er, og det relaterer sig ikke til holdet i sig selv. Real Madrid var det bedste hold, for vi vandt Champions League. Jeg kender ikke kriterierne, som beslutningen er taget på baggrund af, og at snakke om dette ville betyde en mangel på respekt over for klubben, som det krævede en helt masse fra os for at slå, som vandt Premier League og nød en super sæson. Det vigtigste trofæ af dem alle var det, vi løftede i maj.

Courtois blev nummer syv i Ballon d’Or-kåringen, og om det sagde Ancelotti:
- Angriberen, som scorer alle målene, snupper overskrifterne, og det er sværere for en defensiv midtbanespiller eller en målmand at være i rampelyset. Jeg fik heller aldrig den opmærksomhed. Jeg er overrasket over, at der er nogle spillere, som ikke kom med på 30-mandslisten såsom Kroos, Valverde, Militão, Alaba. Man kan sige, at jeg er partisk, og det er i så fald rigtigt. Det er jeg.

Om Vinícius, der blev nummer otte:
- Det er rimeligt og vil tillade ham at forsøge at forbedre, hvad han gjorde i sidste sæson. I sidste sæson var det nyt for alle at have en spiller med denne kvalitet og stabilitet. Det giver ham nu muligheden for at være motiveret til at gøre det bedre.

Om sit personlige forhold til sine spillere:
- De personlige forhold er så vigtige, og du kan få 100% ud af en spiller fra et professionelt aspekt, men du kan få lidt mere ud af dem på et menneskeligt plan.

Ancelotti havde desuden følgende at sige om Castilla-angriberen Iker Bravo, som Real Madrid hentede i sommer:
- Han gør det godt hos Castilla og er en spiller, som udvikler sig hurtigt. Vi havde brug for ham i dagens træning, men han rejser ikke med holdet i morgen. Han bliver hos Castilla.

Seneste artikler...