Benzema om Ballon d'Or: Troede altid på, at jeg ville vinde den

Real Madrid fik mandag aften endnu en Ballon d’Or-vinder, da Karim Benzema henviste Sadio Mané og Kevin De Bruyne til anden- og tredjepladsen og selv løftede Guldbolden efter et fremragende år både klubmæssigt og individuelt.

Benzema udtalte ved modtagelsen af prisen:
- Det er noget, jeg har drømt om, siden jeg var barn. Jeg er så stolt over at have vundet Ballon d’Or. Jeg vil takke alle i Madrid. Spillerne; uden dem ville dette ikke være muligt. Fansene for altid at støtte mig, så jeg kan give alt på banen. Og også præsidenten. Da jeg kom til Madrid, var jeg 21 år gammel, og de første måneder var hårde, men jeg havde altid denne Ballon d’Or i baghovedet. Jeg er så glad og meget stolt af mit arbejde.

- Da jeg fyldte 30 år, havde jeg denne ambition, og det betød, at jeg skulle arbejde hårdere og være en leder på holdet. Jeg er heldig nok til at spille for Real Madrid, den største klub i verden.

Benzema fortsatte:
- Real Madrid er den største klub i verden, men du skal præstere ude på banen for at vinde denne pris. Jeg har stor respekt for Florentino (Pérez, red.), fordi han altid har støttet mig i løbet af de hårde tider. Han tog hjem til mit hus for at skrive under med mig, og han har altid sagde, at jeg ville vinde Ballon d’Or, og det gør mig meget glad.

Benzema havde følgende råd til unge, der følger med i fodbold:
- Jeg vil sige til børnene, at de skal fokusere på fodbold, blive ved med at jagte deres drømme, spille fodbold med et smil på læben og bare at spille i det hele taget, fordi fodbold er det vigtigste i mit liv. Jeg vil sige, at de skal nyde det, mens de spiller.

Om støtten fra sin mor:
- Jeg har sagt til min mor, at jeg ville vinde Ballon d’Or så mange gange. Derfor er jeg så glad for at kunne nyde det med hende i aften. Jeg kan ikke forklare min kærlighed til min mor med ord. Denne er til ære for hende.

Om sine rollemodeller:
- Det faktum, at jeg er fodboldspiller, skylder jeg mine to idoler; Ronaldo (Nazário, red.) og Zidane. De har begge vundet den, og det er noget særligt. At Zidane overrakte den til mig er endnu en særlig ting for mig.  

Seneste artikler...