Valverde efter sejren over Elche: Vi var kyniske i angrebet
Fede Valverde er med sin sjette sæsonscoring godt på vej mod at forlænge Carlo Ancelottis tid som Real Madrid-træner, da han blot mangler fire mål mere for at opfylde italienerens krav til ham.
Den uruguayanske falk spillede i tillæg en flot kamp for Real Madrid mod Elche, og han var da også tilfreds med madrilenernes udtryk efter kampen:
- Jeg er meget tilfreds, fordi holdet leverede en god præstation og jeg kunne bidrage med et mål. Træneren har udfordret mig til at runde ti mål (i denne sæson, red.) og det er det, jeg er fokuseret på. Der er pres på mig, men det er positivt. Det har hjulpet mig til at tro mere på mig selv, ligesom det har givet mig selvtillid og lyst til at score flere mål. Vi var kyniske i angrebet og solide defensivt, hvor Lunin også reddede os et par gange.
- Vi ved, det er vigtigt at fortsætte med at vinde, fordi det også giver os et mentalt boost. Vi arbejdede godt i dag. Vores bevægelsesmønstre var gode og det skabte plads og målchancer. Det er altid svært i kølvandet på en kamp mod Barcelona, der kræver så meget fysisk og mentalt, men hvis vi vil fortsætte med at vinde titler, særligt LaLiga, kræver det koncentration i alle kampe.
Om de tre annullerede scoringer:
- Det er underligt, men man er nødt til at vønne sig til det, fordi det er en del af nutidens fodbold. Det er moderne fodbold, men det er forvirrende, fordi man når at fejre målet, der bringer holdet i en mere komfortabel situation og så bliver det annulleret... igen... og igen.
Valverdes mål blev som bekendt ikke annulleret, og han står nu noteret for seks flotte scoringer i sæsonen og det ligner en formalitet at runde ti styks.