Ancelotti: Asensio fortjener mere spilletid
Real Madrid slog Sevilla med 3-1 i går aftes i en kamp, hvor udskiftningerne i det 77. spilleminut ændrede slagets gang med et trylleslag. Om opgøret sagde Carlo Ancelotti efterfølgende:
- I første halvleg pressede vi meget højt, og de flyttede bolden godt for at holde et højt tempo. Vi gjorde det godt, men efter pausen faldt vores energiniveau og selvtillid. Da vi scorede det andet mål på et utroligt kontraangreb med nogle sublime afleveringer fra Asensio og Vinícius, så vandt vi kampen.
- Vi havde en fænomenal bænk med en fantastisk attitude. Når de gutter, der kommer ind fra bænken gør forskellen, så er det et tegn på en sund trup. Vi er på et tidspunkt i sæsonen, hvor vi skal grave dybt, fordi alle kampe er meget krævende både fysisk og mentalt. Vi må ikke stoppe og skal fortsætte med at kæmpe og forsøge at vinde kampe.
Om holdet:
- Det er et hold, som er en nydelse at træne, fordi de er alle meget respektfulde angående de beslutninger, jeg træffer, og skaber ikke nogle problemer. Det er det en af de bedste trupper, hvis ikke den bedste, jeg nogensinde har haft.
Om Valverde, der fik et hårdt slag i slutningen af kampen:
- Han fik et slag på benet, og det generer ham. Vi må se på det, men jeg ved ikke, om han bliver klar tirsdag.
Om Vinícius, der assisterede to gange:
- Han lavede to assists, og de er vigtigere end målene for mig. Han er en farlig spiller, og det er helt normalt, at modstanderen går hårdt til ham. Han anbringer sig selv i en masse én mod én-situationer.
Om Benzema:
- Han bliver ikke klar til tirsdag, men jeg tror, at han er klar til søndagens kamp. Jeg er ikke bekymret for ham, fordi det er et meget lille problem, som han fik i går (i forgårs, red.). Det er sandt, at han ikke har ramt en god stime, men når han er klar og motiveret, så forbliver han en vigtig spiller for os, selvom vi har så stor styrke i bredden, at vi har været i stand til at dække ind for sådan en vigtig spiller. Det betyder ikke, at Karim ikke kommer til at være vigtig i anden halvdel af sæsonen.
Om Asensio:
- Han er en fantastisk spiller, som evner at spille for Real Madrid. Han udnytter sin begrænsede spilletid, som jeg giver ham, og han fortjener mere. Både han og Vinícius var dem, der gjorde forskellen i dag (i går, red.)