Ancelotti: Målet er at blive nummer ét i gruppen

Real Madrid skal blot bruge ét point for at sikre sig førstepladsen i Champions League-gruppen, når man i morgen aften gæster RB Leipzig. På dagens pressemøde sagde Carlo Ancelotti følgende om kampen:
- Målet i morgen er at slutte i toppen af gruppen. Vi har chancen for at gøre det, og vi er fokuserede. Det er en meget intens periode i sæsonen med kampe i tide og utide. Der er for mange for mig. Vi håndterer det godt, men som alle andre hold har vi skader og spillere ude. Det er normalt, når du altid spiller hver tredje dag.

Real Madrid er uden store spillere som Benzema, Modric og Valverde i morgen aften, og om det sagde Ancelotti:
- Selvfølgelig tænker spillerne på at nå til VM i god forfatning, men du er også i god form, når du har spillet regelmæssigt. Vi ønsker ikke at tage nogle risici på sådan et afgørende tidspunkt. Det er bedre at miste Karim eller Modric i én kamp frem for en måned. Det er sådan, vi håndterer disse slags situationer. De fire, også Ceballos, er tilbage søndag.

Om Asensio, der lavede et fremragende og afgørende indhop lørdag aften imod Sevilla:
- Klubben er helt klar over, hvad jeg tænker, og hvad Asensio tænker. Mange spilleres kontrakt lakker mod enden, og det faktum, at der kommer så lang en pause, gør måske, at der er tid til at snakke om det. Men frem til denne første del af sæsonen er overstået, er der ingen nytte i at snakke om det. Der er masser af tid til at snakke. Det, som jeg forlanger af en spiller, der ikke spiller så ofte, er, at han skal være professionel, seriøs og fortsætte selv i de svære øjeblikke. Det er, hvad Asensio gør og alle de andre spillere, som spiller mindre. Da vi har nogle fravær i morgen, kommer nogle af disse spillere naturligvis til at spille, og de kommer til at gøre deres i holdets tjeneste.

Om Rodrygos position:
- En angribers bevægelighed er et vigtigt punkt for os. Jeg har sagt til ham, at han skal være mobil, og det er han. Karim (Benzema, red.) er hans underviser, og han har lært ham virkelig meget i den henseende. Når du betragter Karim, forstår du hvordan en angriber for Real Madrid skal spille.

Om Vinícius:
- Han kommer til at spille, han er ikke træt.

Om Leipzig:
- De har virkelig gode spillere. Jeg har fulgt det ungarske landshold, da deres træner er italiener, og de udretter et fantastisk stykke arbejde. Szoboszlai er en meget stærk spiller med stor kvalitet, og han kommer til at være vigtig i kampen i morgen.

Seneste artikler...