Rüdiger: Overrasket over, hvor hurtigt jeg har tilpasset mig

For anden gang i sæsonen var Antonio Rüdiger den udvalgte spiller til at akkompagnere Carlo Ancelotti på dagens pressemøde forud for Champions League-kampen i morgen aften imod RB Leipzig. Her blev tyskeren bedt om at forholde sig til at stå over for et tysk hold:
- Jeg har ikke haft nogen kontakt med Leipzig, men vi kommer til at snakke efter kampen. De er et hold, der spiller med høj intensitet med meget lovende, unge spillere og en god angriber i Timo Werner. Jeg ved, hvor god han er, og jeg håber, at han viser sin kvalitet til VM frem for i morgen.

- Jeg er overrasket over, hvor hurtigt jeg har tilpasset mig. Jeg har fået hjælp af Kroos og Alaba. Jeg er meget glad her. Som jeg sagde til min præsentation, vil jeg altid give 100% for denne klub. Frem til nu har jeg været glad for mine præstationer, og jeg ser frem til VM. Jeg behøver ikke at spille i alle kampe, fordi vi har et fantastisk hold med en masse kvalitet. Jeg har det godt og er glad.

Om Vinícius:
- Han er som en lillebror for mig. Han hjælper mig med at snakke spansk, vi forstår hinanden, selvom vi ikke snakker det samme sprog. Han er en spiller med enormt potentiale, og det viser han i alle kampe. Jeg er sikker på, at han kan vinde Ballon d’Or i fremtiden.

Om Kroos og det faktum, at han har kontraktudløb til sommer:
- Han er en Real Madrid-legende. Han er enormt respekteret i klubben og på holdet. Han beslutter det i sidste ende, men han ved, hvor meget han betyder for alle, og jeg håber, at han fortsætter med at spille. Jeg har spillet med ham på landsholdet masser af gange, og han er en spiller, der kan vende en kamp. Vi kommer til at savne ham til VM.

Om sin egen rangering til Ballon d’Or:
- Benzema fortjente at vinde Ballon d’Or, han havde en fantastisk sæson sidste år. Det var første gang, at mit navn var med på listen. Det var rart, men intet har ændret sig for mig.

Seneste artikler...