Valverde om starten i Real Madrid: Jeg tvivlede på mig selv

Fede Valverde er startet som lyn og torden i denne sæson, hvor han har været en af Real Madrids allerbedste spillere. Uruguayaneren har givet et interview til DirecTV, hvor han udtalte sig om lidt forskelligt om sin karriere i Real Madrid.

Her sagde han overordnet om sin øjeblikkelige karrieresituation:
- Min drøm var at blive fodboldspiller og nyde det. Jeg værdsætter hvert øjeblik, og jeg udnytter alle de muligheder, jeg får, både med hensyn til familie og det sportslige. Jeg tænker på alt, jeg er gået gennem, både det gode og det dårlige. Det har været en meget hård vej, og efter at have opnået en masse er det meget dejligt at se, hvad jeg er kommet i stand til at opleve.

Det var helt tilbage i 2016, at Valverde blev hentet ind til Castilla, og om at ankomme til Real Madrid sagde han:
- Jeg var nervøs og flov. Nogle gange overvejede jeg, om jeg var kommet det forkerte sted hen. Jeg følte mig underlegen i forhold til resten af mine holdkammerater. Jeg vidste ikke, om jeg var god nok, men i sidste ende begyndte jeg at tro på det efter at have vundet så meget. Jeg føler mig som en del af holdet, og jeg har bevist, at jeg er klar til at løfte opgaven.

Valverde har fået endnu mere gang i målscoringen i denne sæson sammenlignet med de forrige med syv scoringer allerede indtil nu, og han havde følgende at sige om det faktum:
- Jeg har så ofte drømt om at score i en Clásico (han har nu scoret tre gange i El Clásico, red.). Ancelotti har sagt, at hvis jeg ikke scorer ti mål i denne sæson, så ville han trække sig tilbage. Han udfordrede mig, og det er rart at have det pres.

Seneste artikler...