Kroos: Valverde har ingen grænser

For nylig udsendte Toni Kroos et tweet, hvor han kaldte sin holdkammerat Fede Valverde for ’top tre i verden lige nu’, og nu har tyskeren sendt endnu flere lovord i uruguayanerens retning.

På podcastens Einfach mal Luppen udtaler Kroos om sit første indtryk af Valverde:
- Jeg husker, at det var under optaktssæsonen i USA før 2018/19-sæsonen. Vores fysioterapeut bad mig holde øje med ham, fordi han vidste, at jeg var hans idol. Jeg erfarede med det samme, at det var en god fyr. Meget stille og ydmyg. Det var, hvad jeg bedst kunne lide ved ham. Han opførte sig ikke anderledes, fordi han rejste med os. Han gav alt, han havde til træning uden at frygte noget som helst. Jeg holdt øje med ham både på banen og udenfor.

Kroos sagde derudover følgende om Valverdes kvaliteter:
- Han er rigtig hurtig med bolden i løb, han afleverer godt og har rigtig gode idéer i kampene. Hans afslutningsevner har altid været utrolige, og nu er han begyndt at score mål. Han kan spille mere på kanten men også som 8’er. Jeg tror, at han vil være en verdensklassespiller for Real Madrid i mindst ti år. Hvis han fortsætter sådan, så ser jeg ingen grænser. Han er meget, meget komplet. Hvis han ikke kan finde en løsning med bolden på et givent tidspunkt, så tager han fat i bolden og stormer mod modstanderens mål. Jeg er kæmpe fan af Valverde.

Seneste artikler...