Ancelotti: Asensio havde ikke hånd på

Real Madrid præsterede langt under niveau, da man i går fik 1-1 på hjemmebane imod et svagt kørende Girona-hold. Det var en lad præstation i en kamp, som Real Madrid burde kunne vinde sikker i stil. Carlo Ancelotti valgte dog efterfølgende at lægge ud med at fokusere på straffesparket til Girona, der tillod dem at udligne:
- Jeg plejer ikke at snakke om dommeren, men det gør jeg i dag. Den første situation var åbenlys; der var ikke straffespark, fordi han rørte ikke bolden med sin hånd. Jeg spurgte Asensio, og han sagde, at han aldrig rørte den med hånden, den ramte hans bryst. Den venstre hånd var i en mærkelig position. Hvis han havde rørt den med hånden, så ville der måske have været tvivl omkring det. Han rørte den ikke, det var noget, de fandt på.

- Den anden situation (hvor Rodrygo scorer men får målet annulleret, red.) er mere åben for debat. Hvis målmanden får hånden på bolden, kan du fløjte eller lade være. Den vil jeg ikke snakke om. Jeg er mest overrasket over straffesparket. Det kom på et afgørende tidspunkt, fordi kampen var langt fra lukket. Vi havde svært ved at score mål, vi spillede ikke god fodbold, og vi havde svært ved at vinde bolden nede bagved. Vi havde chancen for at score til 2-0 med Asensio. Situationen har kostet os to point i tabellen.

Om Real Madrids egne præstation:
- Vi kunne have scoret på andre tidspunkter. Denne episode (straffesparket, red.) påvirkede kampen. Vi kunne have spillet anderledes, været mere overbevisende, aggressive, hurtigere, men det er svært på dette tidspunkt i sæsonen at levere på højt niveau. Det var en svær kamp. Gennem vores hårde arbejdere så det ud som om, at det ville tippe til vores fordel.

Om kampprogrammet:
- Vi er ikke på det niveau, vi viste i sidste sæson, hvilket skyldes et par problemer. Vi har skadede spillere, der er på vej tilbage, men de har ikke spillet meget; Kroos, Modric, Rodrygo, Valverde og Tchouaméni har været ude. Det kæmper vi alt sammen med lige nu. Vi har en frygtelig masse kampe, det er en hård periode, hvilket ikke har påvirket os alt for meget endnu. På onsdag kan vi slutte i toppen af gruppen (i Champions League, red.). Alt er stadig i vores hænder.

- Alle kampe er svære, og det er som forventet. Vi spiller ikke på vores bedste niveau i øjeblikket, fordi der er for mange kampe, og vi har ikke tid til at komme os 100 % hverken fysisk eller mentalt. Jeg ser ikke nogle hold, der spiller fremragende fodbold, de lider alle sammen.

Om de kommende kampe:
- Jeg har en stærk trup, men ord er ikke meget værd på dette tidspunkt i sæsonen. Vi skal vise det på banen. Vi har to kommende hjemmebanekampe og endnu en ude imod Rayo, men vi vil reagere godt.

Seneste artikler...