Ancelotti: Vi har lært fra vores seneste fejl
I morgen aften skal Real Madrid sikre førstepladsen i Champions League-gruppen, når Celtic kommer på besøg på Estadio Santiago Bernabéu. Med en sejr er målet med sikkerhed nået, og om den kamp sagde Carlo Ancelotti til dagens pressemøde:
- Det er en vigtig kamp. Vi ved, at vores mål er at ende som etter i gruppen. Vi er oppe imod et hold, der spiller med høj intensitet. Vi er forberedte, og vi ønsker at levere en toppræstation. Vi har alle forudsætninger for at gøre det. Vi er tilbage på vores stadion, og det er en Champions League-aften.
- Celtic kommer ikke til at ændre på deres identitet. De vil spillere deres spil med intensitet, passion og kvalitet. Det er, hvad vi forventer. Det bliver en åben kamp, og vi vil levere vores bedste. Jeg har stor respekt for det hold. De har spillet godt i mange kampe.
Om Tchouaméni og Benzema:
- Tchouaméni bliver ikke klar til i morgen, og Benzema skal til at træne nu her. Hvis han har det godt, kommer han med i truppen. Derefter må jeg se, om han skal starte kampen eller komme ind senere.
Ancelotti valgte at lægge stort fokus på dommerpræstationen efter holdets elendige præstation i 1-1-kampen imod Girona i søndags, og i dag reflekterede han på følgende vis:
- Jeg vil gerne gøre det klart, hvad jeg mente, da jeg sagde, at det (straffesparket til Girona, red.) var noget, de fandt på. I Italien siger vi ’rigore inventato’. Det hentyder ikke til en manglende tillid eller en anklage mod dommeren. Jeg har aldrig udvist disrespekt over for en dommer. Jeg forsøger at respektere alle, men de kan give mig fire kampens karantæne. Jeg har stået på sidelinjen i over tusind kampe, men problemet er der stadig. På baggrund af hvad de forklarede os i starten af sæsonen, var det ifølge mig ikke et straffespark. Når det ikke er åbenlyst, så er det ikke et straffespark. Hvis de har ændret reglerne, så må de melde det ud.
Om holdets seneste, skuffende kampe:
- Vi har lært fra de seneste fejl, vi har lavet. Generelt har vi ikke haft den nødvendige koncentration i de kampe. Det var svært for os at genvinde bolden imod Girona og i defensiven imod Leipzig. Det er aspekter, som vi ikke har trænet på grundet manglende tid. Vi håber, at det kan blive fikset i de kommende kampe.
Om en potentiel fire dages karantæne som følge af sin dommerkritik sagde Ancelotti:
- Jeg sover stadig fint. Jeg ved ikke, hvad der kommer til at ske. Jeg vil gentage, at jeg ikke har udvist disrespekt over for nogen. Jeg sagde noget, som alle tænker. Hvis jeg får karantæne, må vi være tålmodige.
Om Benzema og de fysiske problemer forud for VM:
- Jeg mener, at Benzema ikke har spillet, fordi han ikke havde det godt efter et par skader. Han er ikke et barn, han passer godt på sig selv, men nogle gange sker det, at man ikke er tilgængelig. Spilleren må for at komme med til VM spille for at komme i god form.