Kroos: Jeg slutter karrieren i Real Madrid

Toni Kroos var med til pressemødet i dag forud for Celtic-kampen i morgen aften i Champions League, og her følger, hvad tyskeren havde at sige:
- Holdet har brug for en sejr. Vi er motiverede til at vinde i morgen og ende som etter, hvilket altid er vores mål. Vi har holdet til at gøre begge dele. Vi har behov for en god kamp som altid for at vinde Champions League. Jeg er positiv, og vi kommer til at gøre det. Jeg har det rigtig godt fysisk, og det går godt på banen. Jeg er meget glad og rolig.

Kroos har endnu ikke forlænget sin kontrakt, der udløber næste sommer, og han kommenterede således på det:
- Det er sjovt at læse ting, når jeg ikke engang ved, hvad der kommer til at ske. Næste år eller i løbet af pausen kommer jeg til at tænke over det. Lidt efter lidt vil jeg beslutte, hvad jeg vil gøre. Det, jeg altid har sagt, og hvilket ikke har ændret sig, er, at jeg ikke tager nogen steder hen, jeg kommer ikke til at skifte klub. Jeg kommer til at slutte karrieren her, men jeg ved ikke hvornår. Klubben og jeg er meget rolig, vi snakker altid, og der er intet nyt. Det er et meget særligt forhold, og det har det hele tiden været i disse otte og et halvt år, og jeg ved, at det ikke kommer til at ændre sig. Vi vil snakke til januar, februar eller marts.

Om at gå ind til sin kamp nummer 382 for Real Madrid:
- Jeg tænker aldrig på tallene. Jeg ønskede at få succes her. Det er ikke nemt, når du er ung. Jeg var 24 år gammel og kom udenlands fra. Jeg ønskede at få succes, og her får du det kun, hvis du spiller godt og vinder titler. Tallene og hvor mange kampe, jeg har spillet, interesserer mig ikke. Jeg er interesseret i, hvordan jeg spiller. Mere kvalitet end kvantitet. Jeg har det stadig rigtig godt, og vi må se, hvad der sker.

Om kampen imod Girona:
- Der er snak om dommerne, men i sidste ende sker det samme hvert år. De siger, hvad de tænker, eller hvad de ser i øjeblikket. Jeg mener ikke, at det var et straffespark, men jeg kan ikke lide at snakke om dommeren særlig meget, fordi nogle gange beslutter de imod en og andre gange for. Det eneste, der overraskede mig, var, at han i løbet af kampen gjorde det godt. Så begyndte VAR at snakke til ham, og det forstod jeg ikke. Jeg så det senere på tv, og jeg synes ikke, det er et straffespark, men jeg kan ikke lide at sige, at det var derfor, vi fik uafgjort. Vi spillede uafgjort, fordi vi ikke spillede de første 70 minutter, som vi gjorde i de sidste 20.

Om sin form:
- Jeg ved ikke, om jeg har nået mit ypperste, fordi i de sidste otte år har jeg nydt mange gode øjeblikke. Dette er en rigtig god periode, og jeg har det godt. Jeg forsøger at tilpasse mig til, hvad holdet har behov for. Når en spiller som Casemiro smutter, må spillere som Luka (Modric, red.) og jeg tilpasse os med tanke på, hvad han har givet os, og at nye spillere spiller anderledes.

Seneste artikler...