Ancelotti: Valverde har forbedret sig dramatisk
Real Madrid storsejrede imod Celtic i går aftes, hvorfor man ender som nummer ét i Champions League-gruppen. Efter kampen sagde Carlo Ancelotti følgende om kampen:
- Det handler mest om det mentale aspekt hos spillerne. Nu er de mere involverede og har større selvtillid, især Valverde. Han har forbedret sig dramatisk med hensyn til antallet af mål i forhold til sidste sæson. Vinícius bevæger sig bedre uden bolden og finder gode positioner i feltet. Vi har formået at erstatte Karim (Benzema, red.), som var stjernespilleren i sidste sæson.
- Nogle modstandere er gode til frispark, og nogle gange indkasserer man på den måde. Kampen og præstationen var god fra start af. Holdet var fokuseret. Vi ønskede ingen problemer men blot at spille godt, og det gjorde vi.
Om Marco Asensio, der spillede en pragtkamp:
- Marco var den bedste i dag (i går, red.). Han spillede på kanten og kombinerede godt med Valverde, som spillede mere åbent, og med Carvajal. De tre spillere kombinerede rigtig flot. Asensio spillede for det meste på kanten, han har den kvalitet, det kræver for at gøre en forskel, når han er på banen. Han var hård, effektiv med bolden, og han arbejdede meget hårdt uden den.
- Asensio har holdt fast og har vist en god attitude, når han ikke har spillet. Det har helt sikkert hjulpet ham, nu hvor han har vist sin kvalitet og hvad, han kan bringe til holdet. Jeg tvivlede ikke på ham. Når en spiller er utilfreds, kan han komme med et positivt eller negativt svar. Han har reageret positivt.
Om Vinícius og Valverde:
- Deres individuelle kvalitet er åbenlys. Karakter kan nogle gange lægge en dæmper på kvalitet, men de har begge en meget stærk karakter, fordi de er meget seriøse og ydmyge professionelle.
Om de unge spilleres udvikling:
- De har ingen grænser. De gør det godt og har muligheden for at forbedre sig på mange punkter. Rodrygo, Vinícius og Valverde gør det godt. Ikke at have Karim (Benzema, red.) har tilføjet mere ansvar til alle andres spil, især angriberne. De har båret ansvaret på skuldrene, og de leverer. Det er altid det samme. De unge overrasker folk, Luka (Modric, red.) og Toni (Kroos, red.) gør ikke. De leverer altid på et meget højt niveau. De søger bolden og kontrollerer kampens tempo. De har unik kvalitet og erfaring. De er ikke børn, men de er begge rigtig gode.
Yderligere om Valverde sagde cheftræneren:
- Det ville være godt for ham at score endnu flere mål, fordi han har sådan et godt spark. Han er i stand til at score mange flere.
Om Benzema og Tchouaméni:
- Jeg ved ikke, hvilket ben Tchouaméni har problemer med. Det er ikke en muskelskade, det er skinnebensbetændelse og har drillet ham de seneste par dage. Han har det bedre, og jeg tror, at han bliver klar til mandag (kampen imod Rayo Vallecano, red.) ligesom Karim. Han havde det godt i dag (i går, red.) og kommer til at spille mandag.
Ancelotti fik også lov at kommentere på Sergio Ramos, der er begyndt at spille kontinuerligt for PSG efter sin skade:
- Sergio Ramos har masser af erfaring og kvalitet. Han er i god fysisk form og ifølge mig skal han med til VM. Han er stadig en af de bedste centerbacks i verden.