Ancelotti: Kvalitet alene er ikke nok

Real Madrid dummede sig igen i LaLiga i går aftes, hvor man tabte på udebane imod et Rayo Vallecano-hold, der var bedre på alle parametre. Efter kampen sagde Carlo Ancelotti om den pinlige præstation:
- Vi skulle have været lidt mere hårdføre. Vi havde problemer med at spille bolden ud nedefra. Vi kunne have spillet bolden mere direkte frem, og vi tabte en del individuelle dueller. Vi manglede lidt kvalitet for at kunne få uafgjort. Vi havde målscoringschancer, som vi normalt ville score på, og vi var lidt under niveau med hensyn til hårdhed.

- Det er ikke relateret til VM. Vi går ind til pausen lidt medtagede, fordi vi har spillet mange kampe. Det sker for alle hold. Vi er ikke så friske som tidligere. I denne slags kampe, hvor modstanderen presser dig og er aggressiv, har du brug for spillere med friske ben. Det er normalt. Vi har mistet noget, men vi er stadig med i kampen om det hele. Vi er skuffede over, at vi ikke er i toppen, men det er en lang ligasæson. Spillerne er fokuserede og gør deres bedste. Nogle gange går det ikke din vej.

Om problemerne med at spille bolden ud fra forsvarskæden:
- Vi tabte en masse individuelle kampe. Jeg snakker om Vinícius, Rodrygo og alle de andre, der normalt gør det godt. Det var en svær kamp for alle, især for Vinícius. Når det er svært at spille ud nedefra, har angriberne det sværest. Vinícius var tæt markeret som altid.

Om kampstrategien:
- Problemet var ikke fysisk. Når jeg snakker om at vinde bolde og styrke, snakker jeg ikke om det fysiske element. Ikke at kunne spille bolden ud nedefra kan skyldes strategien, som måske ikke passede. Vi spillede ikke med lange bolde. Måske har træneren fejlet et sted.

- Jeg er ikke skuffet over mine spillere. Vi manglede den styrke, som vores modstandere havde. Kvalitet tillader dig ikke at vinde, hvis du ikke kan matche modstanderens attitude.

Seneste artikler...