Ancelotti: Vi har spillet en god første halvdel af sæsonen

Real Madrid sejrede med 2-1 i holdets sidste kamp inden VM, da man i går aftes slog Cádiz. Efter kampen sagde Carlo Ancelotti til pressemødet:
- Pausen kommer på et godt tidspunkt for os. Vi har haft en god første halvdel af sæsonen. Vi har nået denne sidste del lidt svagt, men vi nåede frem. Nu kan vi hvile velvidende, at vi har 35 point i ligaen, hvilket er mere end sidste år. Vi havde ikke brug for Ballon d’Or-vinderen, som scorede 50 mål i sidste sæson. Vi er tilfredse. Vi gik ind til disse sidste kampe med lidt træthed. Asensio var træt, og jeg ønskede ikke at risikere noget med ham.

- Nogle gange, når du tror, den kommer til at stå 3-0, så fejler du, og det andet hold scorer muligvis. Så vi led lidt i de sidste minutter, men det er normalt imod et hold, der spillede godt i 90 minutter. Angående episoden med Rodrygo (der tilsyneladende blev slået af Cádiz-forsvareren Fali, red.), så må de have haft deres grunde til, at VAR ikke skulle blande sig. Jeg mener, at den var åbenlys, det var et slag.

Det var ikke meget, at Ancelotti skiftede ud. Ceballos kom ind i det 82. minut, Camavinga i minut 85 og Nacho i minut 88. Og det sagde den italienske cheftræner:
- Holdet gjorde det godt, og jeg mente ikke, at vi havde behov for at ændre noget. Vi foretog vores første udskiftning, da de scorede. Holdet gjorde det rigtig godt og var komfortable. Vi skabte chancer, og vi var friske. Du foretager ændringer, når du tror, at en spiller er træt, eller du har brug for at ændre strategien. Du behøver ikke foretage udskiftninger for udskiftningens skyld.

Cádiz viste sig nok engang som et usympatisk mandskab, da flere af deres spillere gjorde en dyd ud af at provokere Vinícius, og om det sagde Ancelotti:
- Vinícius håndterer det, der sker, meget flot, og han er i kontrol over for sine modstandere. Han er blevet sparket meget i de seneste kampe, og han har kontrolleret sig selv. Den anden dag så jeg en statistik, som er iøjnefaldende for spansk fodbold. Den siger, at i de øverste fem ligaer, så er det den med flest røde kort. 55 sammenlignet med ti i Premier League. Jeg vil ikke sige, at der skulle have været et rødt kort i dag, men det synes jeg. Men der bliver givet meget, som der ikke burde have været. Det påvirker spansk fodbold, som ikke har en grim liga. At have mere end 50 røde kort betyder meget. Det påvirker underholdningen. At se ni mod elleve er ikke en kamp.

Om planlægningen i den kommende periode:
- Vi er tilbage i træning den 1. december og kommer til at spille nogle venskabskampe. De spillere, der returnerer fra VM, har ti dages hvile. Dem, som spiller finalen, får ti dages ferie og kommer til at kunne spille imod Valladolid (d. 31. december, red.).

Om Kroos, der scorede og assisterede:
- Hans position er altid den samme. Han er opmærksom defensivt, fordi Tchouaméni er en anden slags spiller. Han kan lide at spille med bolden og bevæge sig meget. Lidt efter lidt kombinerer de fint.

Seneste artikler...