Ancelotti efter sejr over Valladolid: Benzema og Courtois var afgørende
Efter Real Madrids sidste kamp i 2022, hvor man slog Real Valladolid på udebane med 2-0, var det en tilfreds Carlo Ancelotti, der udtalte sig om kampen.
Her sagde han følgende om kampen, som blev afgjort med to scoringer fra Benzema:
- Det var en svær kamp imod en modstander, der gradvist kom bedre med i kampen. Vi gjorde det godt i første halvleg, og vi kontrollerede kampen. Valladolid spillede godt, og det var en tæt kamp. Holdet var ikke kompakt, men vi slap fra denne svære situation med tre point.
- Det var en stor kamp for Courtois og Benzema, som kom tilbage på måltavlen. Det var en god måde at afslutte et uforglemmeligt år på. Nu skal vi lidt efter lidt få alle spillerne tilbage i god forfatning.
Benzema scorede begge Real Madrids mål, og Courtois havde to pragtredninger, og nærmere om de to sagde Ancelotti:
- Courtois og Benzema var afgørende ligesom alle andres arbejde. Hazard kommer til at spille næste kamp. Det kommer til at være nyttigt for Benzema. Jeg har set ham være god før denne kamp, og jeg vidste, det ville blive vigtigt for os, og det blev det. Jeg ser ham som motiveret og meget selvsikker. Jeg tænker, at vi kommer til at se en anden Benzema i anden halvdel af sæsonen end den første.