Ancelotti: Vi vil kæmpe med om det hele

Real Madrid er fortsat inde i et krævende kampprogram, og i morgen gælder det hjemmebanekampen imod Valencia. I den forbindelse har Carlo Ancelotti holdt sit sædvanlige pressemøde forud for opgøret, og her følger italienerens vigtigste pointer.

Ancelotti lagde ud således:
- Vi leverede en god præstation i søndags, hvor vi gentog alle de gode ting, vi gjorde i anden halvleg imod Atlético Madrid og Villarreal. Vi leverede en komplet præstation fra første til sidste minut imod Real Sociedad. Holdet bliver stærkere fysisk og individuelt. Det burde gøre det muligt for holdet at presse med højere intensitet, og det vil forbedre præstationen.

Om Camavinga, der har gode chancer for igen at skulle vikariere på venstrebackpositionen:
- Camavinga spillede venstreback, da Mendy er ude. Nacho kan også spille der og har spillet godt, som han gjorde imod Valencia i Super Cuppen. Alaba kan også spille der. Vi er godt dækket ind på den position. Camavinga tilvender sig rigtig godt, men vi kommer ikke til at ændre på vores tiltro til, at han bliver en top defensiv midtbanespiller og en fantastisk central midtbanespiller i fremtiden. Hans evne til at tilpasse sig venstrebackpositionen viser, at han har intelligens og ydmyghed.

Om udsigten til trofæer:
- Noget har manglet i nogle kampe, men vi følger sidste sæsons pointantal. Barcelona gør det bedre. Vi tror på, at vi kan kæmpe til det sidste. Vi har forbedret os og spiller på et rigtig godt niveau. Holdet er ved at se godt ud, og januar måned kunne have været mere problematisk.

Om Benzema og Modric’ fremtid:
- Jeg tænker ikke, at de kommer til mit kontor efter råd. Real Madrid-legender bør blive her. Vi snakker om to legender.

Om Tchouaméni og Carvajal, der er tilbage i kamptruppen:
- De gør det begge godt. Deres genoptræningsprogram har været langt, men de er klar til at spille og er på 100%. Der er lidt vej tilbage for Alaba, men han er klar søndag eller til VM for klubhold.

Om Ceballos:
- Ceballos har de samme karakteristika som Modric. Han kan lide at have bolden, han er intelligent og smart. Han er i top fysisk forfatning. Han er selvsikker og har en stor personlighed. Han kan erstatte Modric.

Om konkurrencen med Premier League:
- Vi er godt klar over, hvad der foregår i Premier League som følge af pengene for tv-rettighederne, der er større end i andre ligaer. Sådan kommer det til at forblive. The Commonwealth  følger den engelske liga tæt, og derfor har de en fordel. Engelske hold vand ikke Champions League eller Europa League, men deres hjemlige turneringer og liga er større og mere underholdende.

Om Fran García, der ikke kom til fra Rayo Vallecano her i januar, men efter sigende er hentet ind til sommer:
- Han kunne være en mulighed, men vi har vurderet Mendys skade, og han kommer tilbage. Vi ønsker, at Fran García bliver i Rayo, så han kan fortsætte sin udvikling og få mere erfaring.

Om det tætte kampprogram:
- Vi kommer ikke til at smide turneringer væk. Vi er i semifinale i Copa del Rey, i ottendedelsfinalen i Champions League, som er den vigtigste turnering, i semifinale i klub-VM og med i kampen om LaLiga. Vi kommer ikke til at opgive nogle turneringer, for det gør denne klub ikke. Vi skal rotere vores spillere, fordi vi har en meget hård kalender. Vi kan ikke stoppe her, fordi LaLiga, FIFA, fodboldforbundet og UEFA har alle gang i deres egne ting.

- Vi får ikke nogle hviledage, og de dage keder mig lidt. Men vi skal stoppe op og fokusere på spillerne, fordi hvis de bliver trætte, er der ikke noget at gøre. Vi ser virkelig frem til semifinalen imod Barcelona (i Copa del Rey, red.), en Champions League-ottendedelsfinale imod Liverpool og til at kæmpe i alle turneringer. Spillerne kan lide det, men kampprogrammet bliver tæt, og vi skal samarbejde for at undgå det.

Om at Valencia har fyret cheftræner Gennaro Gattuso:
- Når en træner bliver fyret, er det ikke kun på grund af trænerens fejl men også for at ændre holdets retning. Vi kommer til at være oppe imod et meget motiveret hold. At blive fyret er del af en træners job. Jeg tror ikke, at der er nogen træner, der ikke er blevet fyret fra en af sine klubber. Guardiola er den eneste, men hvis han fortsætter med at træne, så bliver han fyret en dag. Jeg er blevet fyret mange steder, men jeg er her stadig. Der findes værre ting.

Seneste artikler...