Ancelotti efter Mallorca-nederlag: Kan ske for enhver

Real Madrid var tæt på chanceløse i går eftermiddag i 1-0-nederlaget på udebane til Mallorca, og efter kampen udtalte Carlo Ancelotti om det skuffende resultat:
- Det er et smertefuldt nederlag med henblik på ligatabellen. Det var den slags kamp, som vi forventede og forberedte os på. Det var en meget hård kamp med mange forseelser, og den blev afgjort af de små detaljer. Vi leverede ikke en dårlig præstation, men det tidlige mål og det brændte straffespark påvirkede os. Kampen i sig selv var ikke dårlig, men den var usædvanlig med en masse spilstop. Vi holdt ikke hovederne kolde i første halvleg. Vi skal til klub-VM nu, og det fokuserer vi på.

Om Vinícius, der blevet begået ti frispark på og var involveret i en masse bataljer:
- Alt, der er sket og stadig sker, er ikke Vinícius’ skyld. Alt, han ønsker, at spille fodbold, og så er der spillere, der provokerer ham og begår frispark på ham. Fokusset bør ændre sig. Vi skal ikke bebrejde Vinícius. Vi skal se på dagens kamp, og hvad der skete med ham.

Om at både Kroos og Modric var ude af startelleveren:
- Kroos startede ikke, fordi han har været skadet siden Valencia-kampen. Det var bedre for os ikke at tage en chance, fordi vi har allerede mange skadesproblemer i øjeblikket. Det samme med Modric, han spillede en kamp for under 72 timer siden, og jeg ville ikke risikere noget. Holdet præsterede godt med hensyn til energi, især i anden halvleg.

Om Courtois, der blev erstattet af Lunin kort før kampstart:
- Han havde et problem i opvarmningen, og vi udskiftede ham. Jeg tillod ham ikke at starte.

Om ligaræset:
- Alle kampe er vigtige. Vi har ikke rigtig tid til at dvæle ved det, for vi skal til klub-VM nu, som vi ønsker at vinde, og så kommer vi tilbage til at kæmpe med om ligatitlen frem til slut. Det er ikke ovre endnu, der er lang vej tilbage, og det, som skete i dag, kan ske for alle.

Om kampens mange spilstop:
- Dommeren beslutter, når det er eller ikke er en forseelse, og om der skal uddeles et kort, og i dag glemte han at forholde sig til de gentagende forseelser. De var ikke slemme, men det er et gult kort, når forseelsen gentages igen og igen. Vi fik to gule kort i første halvleg, og Mallorca fik ingen.

Om Asensios brændte straffespark:
- Overvejelserne angående straffesparket var mellem Asensio og Rodrygo, men Rodrygo kunne have været påvirket lidt mentalt efter sin fejl til VM. Jeg valgte, fordi den første sparker er Benzema og derefter Modric, som var på bænken. Derefter Kroos, som heller ikke var der, og dernæst Asensio eller Rodrygo. Jeg vælger, hvem der sparker straffespark.

Seneste artikler...