Ancelotti: Benzema og Militão kan få en rolle i finalen

Real Madrid spiller i morgen aften finale i VM for klubhold, og på dagens pressemøde udtalte Carlo Ancelotti sig om holdets muligheder for at snuppe sæsonens andet trofæ. Her sagde han:
- Det er en stor udfordring. Vi er meget tæt på at vinde et trofæ, som er virkelig vigtigt for os. Det har været ekstremt svært at komme hertil, og vi har ofret meget. Dette er en dag med spænding og lyst. Jeg opfordrer holdet til at nyde denne kamp og gøre dets bedste. Vi er helt klar til det og ønsker at vinde som altid.

Om modstanderen Al Hilal, der slog Flamengo i semifinalen:
- Al Hilal er et godt hold med individuelle kvaliteter. De har mange spillere på det saudiarabiske landshold, som gjort det godt til VM, og spillere med en masse erfaring fra Europa. Vi har stor respekt for dem. De viste deres kvalitet ved at slå Flamengo ud i semifinalen. Det er en VM-finale, og det er en stor kamp. Vi kommer til at nyde det, fordi det sker ikke ofte i en fodboldkarriere.

Om Benzema og Militão, der har døjet med skader:
- De ankom i går, fordi vi tror på, at de måske kan få en rolle at spille. Dagens træning bliver vigtig for dem, og jeg tror, at de har chancen for at spille. Hvis ikke ville de ikke være kommet. I dag træner de, og så må jeg beslutte, om de kan spille eller ej.

Om midtbanen:
- I denne periode har vi draget fordel af Ceballos’ kvalitet – han har gjort det godt. De andre forbedrer sig gradvist. Kroos har spillet godt i denne periode. Modric er i bedring med hensyn til fitness. Tchouaméni har været skadet og er tilbage. Jeg forlanger altid det samme af midtbanen, intet har ændret sig særligt. Den ene ting, der har ændret sig, er Ceballos’ form, og han har været enormt vigtig for os.

Om valget af midtbanespillere til finalen:
- Det er ret indviklet at vælge på midtbanen. Men det skal jeg gøre, forsøge at vælge det, der er bedst. I øjeblikket har vi trænere den fordel, at vi kan skifte ud fem gange, og så kan de spillere, der ikke starter, ændre spillemønsteret, når de kommer ind. Vi kom til denne finale, fordi de, der kom ind, ændrede kampene og tillod os at vinde Champions League. Det er hårdt, men jeg tror, at spillerne forstår deres rolle rimelig godt. At starte en kamp er vigtigt, og at komme ind senere er ligeså vigtigt.

Om behovet for en ekstra angriber:
- Det er et emne, vi må diskutere. Indtil nu har vi haft Benzemas alder in mente men også, hvad han bidrager med. Han bidrog ikke så meget i starten af sæsonen på grund af skader, hvilket sker for mange spillere. Da han kom tilbage i første del af sæsonen, gjorde han det rigtigt godt, og jeg er overbevist om, at han også vil gøre det godt næste år. Vi må snakke om dette i slutningen af sæsonen.

Ancelotti gav følgende vurdering af Real Madrids sæson hidtil:
- Det er ikke nemt at evaluere på Real Madrids sæson. Jeg vil sige, at vi startede godt med den europæiske Super Cup, og frem til VM gjorde vi det godt. Vi gjorde det godt i første del af sæsonen, vi sluttede i toppen af Champions League-gruppen, og efter VM ved ingen, hvad der skete. Det var svært for os at få alle spillere tilbage, som tog derhen (til VM, red.). Januar kostede os point og skader. Nu er det februar, og vi har gjort det godt i momenter og i nogle kampe. En ting, der står klart, er, at spillerne forbedrer sig fysisk, og vi er på et afgørende øjeblik i sæsonen, hvor vi forsøger at få spillere tilbage. Kampen i morgen er en finale, og Real Madrid har meget respekt for dem. Vi vil spille op til vores bedste fysisk, mentalt og taktisk

Seneste artikler...