Valverde efter flot finale: Nyheden om min kone løftede mig

Vinícius og Fede Valverde scorede begge én gang i klub-VM-semifinalen samt to gange i finalen, og de to sydamerikanere blev efter kampen i går aftes henholdsvis tildelt Guldbolden og Sølvbolden som turneringens bedste og næstbedste spiller.

Der har gået rygter om, at Valverde og hans partner havde mistet deres barn under graviditeten, men i fredags fik Valverde at vide, at barnet har det fint. Efter kampen i går blev han spurgt ind til, hvor glad han var for at vinde Sølvbolden, og her fremhævede han netop vigtigheden i de gode nyheder for ham og hans familie:
- Jeg er gladere for andre nyheder. Man anser, at andre ting er vigtigere, fodbold er et job, som du ønsker at gøre det godt i, og du ønsker også at præstere godt for klubben. Det kommer til at blive godt for mig med hensyn til min ånd. Jeg havde det godt i sidste kamp og nød det også. I dag (i går, red.) forsøgte jeg at have det sjovt, jeg havde allerede hørt, hvad min kone fortalte mig, og det løftede mig meget. Det er en stor dag for mig og for alle Real Madrid-fans.

Om sit kram til Carlo Ancelotti:
- Jeg skal fortsætte, jeg skal ikke slappe af. Det var en stor ting for mig. I det kram med Ancelotti viste jeg mange ting. I sidste sæson startede jeg ikke med så meget kontinuitet, og han gav mig med få ord nogle råd til på daglig basis at slutte sæsonen godt. Jeg er den spiller, jeg er i dag, takket være ham, og han har hjulpet mig meget gennem denne hårde periode.

Om sit bidrag til holdet:
- Jeg skal fortsætte ad dette spor. Når det ikke går godt for dig, skal du ikke give op, og når det går som i dag (i går, red.), kan jeg heller ikke bare stikke mit bryst frem og sige, at jeg er den bedste. Jeg skal fortsætte med at bidrage så meget, som jeg kan, selv hvis det bare er en smule.

Bronzebolden gik til Luciano Vietto fra Al-Hilal, der scorede to af sin klubs tre mål i finalen.

Seneste artikler...