Kroos efter ny klub-VM-rekord: Vi kunne have forsvaret bedre
Toni Kroos udbyggede i går aftes sin rekord som den mest vindende spiller af VM for klubhold med nu seks trofæer i alt. Dermed henviser han Karim Benzema, Nacho, Dani Carvajal og Luka Modric til andenpladsen med fem trofæer hver. Det ene af trofæerne vandt Kroos med Bayern München.
Efter finalesejren i går aftes udtalte tyskeren:
- Vi er her for at vinde titler. Vi har gjort det godt. Det var to kampe, som vi skulle vinde. Vi spillede og vandt, og nu er det tid til at fejre det. Jeg tænker ikke på et bestemt tal at nå. Jeg forsøger at nyde fodbolden og arbejde hårdt, og så kommer resultaterne. For at nå hertil skal man først vinde Champions League. Vi kommer til at forsøge igen, men vi ved, at det er svært. Jeg er meget glade for mine seks klub-VM-trofæer.
- Det er en lang vej. I Champions League kæmpede vi i knock-out-runderne, og belønningen er at nå hertil. For modstanderne i denne turnering er det den største kamp i deres liv, og du skal kunne slå dem. Vi var seriøse, men vi kunne have forsvaret os bedre i begge kampe.
Om holdets kommende målsætninger:
- Vi tager herfra med en følelse af større selvtillid og med endnu et trofæ i tasken. Vi er motiverede, men vi har et meget hårdt kampprogram, fordi vi spiller hver tredje eller fjerde dag. Men vi er klar til det, og vi må se, hvordan vi gør det.