Ancelotti om Kroos: Tror han forlænger sin kontrakt
I morgen aften møder Real Madrid og Elche hinanden på Santiago Bernabéu, og i dag har Carlo Ancelotti afholdt sit pressemøde, hvor han besvarede spørgsmål fra de fremmødte journalister som optakt til opgøret.
Om Real Madrids nuværende form sagde italieneren:
- Vi har det godt, har positive fornemmelser, og vi er glade for at være tilbage for at nyde titlen (klub-VM, red.) med vores fans. Vi har forberedt os godt på Elche-kampen. Fansene ved, hvad holdet kommer til at gøre, hvilket er er at kæmpe for at vinde alle kampe i alle turneringer. Fansene kender til disse spilleres professionalisme og seriøsitet. Jeg tror ikke, at de mener, at vi er i en kritisk situation.
Om holdets skadesituation:
- Courtois startede med at træne i dag og er ikke klar til kampen i morgen, men jeg tror, at han er klar til på lørdag imod Osasuna. Militão var allerede klar til finalen (til klub-VM i lørdags, red.), og Lucas Vázquez er også tilbage. Vi mangler Kroos, som har et problem. Hazard trænede i torsdags men har et problem med knæet. Jeg har snakket med ham, men ingen af spillerne har brug for særlig behandling.
Vinícius er ikke blandt de nominerede til FIFAs årets hold, og til det havde Ancelotti følgende kommentar:
- Jeg kender ikke FIFPRO-listen. Det virker mærkeligt, at Vinícius ikke er der, og det, mener jeg, er en fejl. Vinícius er ikke med i morgen, og en anden skal spille hans position, og det bliver Rodrygo.
Om Camavinga, der har spillet meget venstreback på det seneste:
- Jeg overvejer at spille med ham som back. Camavinga har spillet godt og kan spille på backen, men vi må også have in mente, at han er en virkelig stærk midtbanespiller. Hvis vi er i nød, kan vi bruge ham der. Han har også spillet der, fordi Alaba har været ude, men nu hvor han er tilbage, er han endnu en mulighed. Ligesom Nacho, der har spillet der i den spanske Super Cup. I en nødsituation spiller Camavinga som back, men hvis vi ikke har nogle problemer, så spiller han på midten.
Om Rüdiger og Nacho:
- Rüdiger har mest erfaring som centerback. Nacho har også leveret. På dette hold handler det ikke om, hvor du ønsker at spille. I de minutter, hvor Nacho har spillet, har han leveret. Han gjorde det sidste år, og han gør det nu. Nachos situation med klubben er klar, og han skal beslutte, hvad han vil gøre.
Om Tchouaméni:
- Frem til VM gjorde han det rigtig godt, og han overraskede mig i første halvdel af sæsonen. Han har ikke nået sit maksimale potentiale. Han var påvirket af VM. Han spillede en fantastisk turnering. Det ændrer ikke på hans kvalitet, om han spiller på en tomandsmidtbane eller alene. Han er på vej tilbage lidt efter lidt ligesom Valverde og Kroos.
Om Kroos’ fremtid:
- Jeg ved ikke, hvad der kommer til at ske, fordi jeg er ikke Kroos. Han har ikke fortalt mig det, men jeg har på fornemmelsen, at han forlænger. Vi må vente at se.
Om forsvaret, der har været godt kørende på det seneste, men som lukkede tre mål ind i klub-VM-finalen:
- I angrebet gør vi det rigtig godt, og i forsvaret skal vi arbejde og forbedre os. Vi holdt rent bur imod Athletic Club, Real Sociedad og Valencia, men vi lavede fejl i den seneste kamp. Det er der, vi skal forbedre os. Jeg tror på det, fordi disse fejl er ganske enkelt problemer med koncentrationen, organisationen og den kollektive dedikation.
Om Benzema og en eventuel kontraktfornyelse:
- Jeg ved ikke, om han har forlænget eller ej, men denne klubs legender bør blive i Real Madrid.
Om rygterne om, at han bliver brasiliansk landstræner, svarede Ancelotti:
- Spillerne spørger mig ikke om det, men de joker med det. Jeg er venner med brasilianerne, og de griner. Virkeligheden er en anden, fordi jeg har kontrakt med Real Madrid frem til 2024.