Rodrygo: Alt var på plads med Barcelona
Rodrygo har givet et interview til Goal, hvor brasilianeren kommenterede på forskellige temaer angående hans karriere hidtil. Først og fremmest slog han fast, at han fortsat tror på Real Madrids titelchancer i LaLiga, selvom man i skrivende stund er elleve point efter Barcelona:
- Det er altid muligt, vi skal tro på det til det sidste. I min første sæson var vi mange point efter Atlético Madrid, og så kom vi tilbage. Vi kommer til at forsøge at vinde alle kampe, og så må vi se, hvad der sker.
Rodrygo afslørede desuden, at han var tæt på at skifte til Barcelona, inden Real Madrid meldte sig på banen:
- Min far fortalte mig nyheden. Jeg fortæller altid historien om, at jeg havde to trøjer; en for Barcelona og en for Real Madrid, og at jeg skulle vælge. Det var nemt for mig at beslutte mig, men siden vi var blevet enige om alt med Barcelona, var det en overraskelse, fordi jeg forventede ikke, at Real Madrid ville melde sig. Først var det en forskrækkelse, men så blev det et af de lykkeligste minder i mit liv.
Om Carlo Ancelottis potentielle fremtid som brasiliansk landstræner:
- Mit forhold til Ancelotti er meget godt. Jeg har hørt snakken om Brasilien, men de har afvist det. Hvis han overtager landsholdet, bliver jeg glad, jeg ville elske det, selvom der aldrig har været en udenlandsk cheftræner. Jeg ved ikke, hvad der kommer til at ske.
Om sit første mål for Real Madrid, der kom kort tid efter, at han var blevet indskiftet imod Osasuna:
- Det var et vigtigt mål for mig. Jeg havde spillet rigtig godt, men jeg manglede et mål, og bagefter ændrede det sig, jeg begyndte at lave vigtigere ting. Jeg blev mere afgørende for mit hold, hvilket var, hvad jeg manglede.
Om de mange kontroverser vedrørende Vinícius for tiden:
- Vinícius er meget rolig og smiler altid. Det emne generer os lidt. Vi føler ikke, at vi kan gøre mere, for vi har ikke meget gennemslagskraft. Vi udtaler os, men intet ændrer sig. Jeg forsøger ikke at snakke mere, fordi det ændrer ikke på noget.