Ancelotti efter flot Rodrygo-præstation: Han er en komplet spiller
Det var en tilfreds Carlo Ancelotti, der mødte pressen efter 4-0-sejren over Elche onsdag aften. Her udtalte han:
- Alle kampe og øjeblikkene i dem er gode til at opbygge selvtillid. Ethvert øjeblik kan påvirke atmosfæren. Når du er foran med 3-0, kan du slappe lidt af, og det kan skabe problemer, og det ønsker jeg ikke at se. Vi er bedre kørende, og det er vigtigt at fortsætte denne stil. Vores spillere er skabt til det, de har ingen problemer med at spille kampe på topniveau. Jeg har tiltro til dem alle, og jeg vælger den bedst mulige startellever med skader og træthed in mente.
Om holdets fysiske forfatning:
- Vi bruger alle disse kampe til at forbedre alle spilleres fitness. Det er åbenlyst, at holdet er i bedring, og at spille kampe hjælper dig med at fintune deres form. Der er ingen andre måder at gøre det på.
Om Camavinga, der var tilbage på midtbanen:
- Jeg hvilede spillere, som spillede i finalen (til klub-VM, red.), og jeg ønskede at bringe friske ben på midtbanen. Intet usædvanligt. Camavinga er i bedre form, fordi Tchouaméni kun lige er på vej tilbage. Tchouaméni kommer til at spille i Pamplona (imod Osasuna lørdag aften, red.).
Om Ceballos:
- Han gør, hvad en fodboldspiller skal gøre – at være professionel, disciplineret og få det bedste ud den tid, jeg giver ham. Han gør det fantastisk, og vi er glade for ham. At Bernabéu anerkender ham, betyder alverden for ham.
Om Alaba på venstrebacken:
- Han er mere vant til at spille back end Camavinga. Han kan bedre lide at spille ude på kanten. Han gjorde det godt i dag (i går, red.), fordi Rodrygo trak mere ind i midten. Alaba har en karriere på denne position bag sig, og han har ikke glemt, hvordan man spiller der.
Om Asensio, der scorede kampens første mål:
- Han ser skarp ud. Jeg ved endnu ikke, om han bliver eller ej. Han har en kontrakt, men det er ikke noget, jeg bekymrer mig alt for meget om, fordi vi har nogle vigtige udfordringer i denne sæson, og han bidrager. Han vil træffe den rigtige beslutning sammen med klubben.
Om Rodrygo:
- Han er mere vant til at spille til venstre, men han er en komplet spiller og kan spille på alle positioner oppe foran. Han startede på den position, men han er anderledes end Vinícius, fordi han kommer mere ind gennem midten og efterlader mere spil ude på siden. Vi er heldige at have dem begge.
Om Modric, der kom ind og scorede et flot mål:
- For os er de alle vigtige, og jeg skal rotere, fordi denne sæson er meget krævende. Modric er ved at nå sit bedste niveau, og statistikkerne viser, at også Kroos kom ind imod Athletic Club og scorede, ligesom Luka gjorde i dag (i går, red.). De kan bidrage med mål fra bænken, selvom jeg ikke er sikker på, at de vil være 100% enige, men statistikkerne er der.