Nacho: Jeg har ikke besluttet min fremtid endnu

Nacho Fernández spillede endnu en gang en overbevisende kamp for Real Madrid i tirsdagens opgør mod Liverpool på Anfield Road og det får naturligt mange til at skrige på en kontraktforlængelse til den populære skikkelse, men hovedpersonen selv ved endnu ikke hvad fremtiden bringer.

Efter kampen sagde Nacho således:

- Jeg har endnu ikke besluttet hvad jeg vil. Det er en personlig og familiær beslutning. Jeg vil ikke sende beskeder, for mit forhold til klubben kunne ikke være bedre, men der er løbet mange tanker gennem mit hoved. Nu spiller jeg mere og jeg er meget gladere. Når jeg træffer min beslutning, bliver klubben den første til at få besked. Selv om jeg spiller samtlige minutter, får det ikke indflydelse på min beslutning.

Nacho erkender, at han har haft vanskelige tider i Real Madrid, især i sommer, hvor han følte sig uretfærdigt behandlet:

- Jeg havde det virkelig skidt, for jeg følte at jeg havde fortjent at spille mere. Der løb mange tanker gennem mit hoved. Det er svært, for når man ikke har rytmen i spillet er det heller ikke let for mig. Jeg har fået en rolle, som jeg altid udfylder, når der er brug for mig. Som årene går, føler jeg mig som en bedre og bedre spiller. Det ser let ud, men det er ikke nemt at vænne sig til flere pladser. Jeg ville gerne spille fast som central forsvarer, men det er ikke let i Real Madrid.

Nacho har kontraktudløb til sommer og den 33-årige forsvarer kan derfor forhandle frit med andre klubber. For nylig har eksempelvis Bayern München vist interesse.

Seneste artikler...