Ancelotti om Nacho: Håber vi begge er her næste år
Carlo Ancelotti har holdt sit vanlige pressemøde forud for kampen i morgen aften imod Atlético Madrid, og her sagde italieneren følgende om det vigtige rivalopgør:
- Jeg synes, at holdet ser godt ud. Vi kom ud fra en Champions League-kamp med en positiv følelse og et godt humør. Kampen i morgen er en speciel kamp mod et godt hold, der er i god form, og de vil kæmpe for sejren ligesom os. Det bliver en smuk kamp, ligesom det var i Copa del Rey.
Om Kroos, Tchouaméni og Nacho:
- De har det fint, de vil være i stand til at starte. Nacho ser ud til at være okay. Næste år ved jeg ikke, hvad der kommer til at ske, men vi bør begge være her. Det håber jeg, jeg vil gerne se ham her på Valdebebas og på Bernabéu i stedet for på tv.
Om Vinícius:
- Det er sjældent for en spiller ikke at blive skadet. Man skal tænke på hans genetik, som er utrolig takket være hans forældre. Og så hans professionalisme. Jeg ved, at han passer meget på sig selv før og efter træning og kampe. Han er meget fokuseret på sit arbejde, og dette tillader ham at spille på et meget højt niveau uden i øjeblikket at få skader.
- Det, Vini gør på banen, er det, han gør til træning. Han har forbedret sine afslutningsevner betydeligt, fordi han har arbejdet meget på det. Han bliver efter træning for at arbejde på sine afslutninger. Jeg tror ikke, at vi kommer til at se mere end det, vi har set. Det tror jeg ikke. Udfordringen for ham er at bevare stabiliteten. Spillere med lige så meget talent som ham holder normalt pause i kampene for at komme sig. Det er ualmindeligt at se sådan en spiller give alt i 90 minutter.
Om sæsonen hidtil:
- Jeg ønskede at nå til dette tidspunkt med en otte-points føring i ligaen efter at have vundet den spanske Super Cup og have vundet 5-0 på Anfield, så vi har ikke været perfekte. Spøg til side – vi gør det godt, men vi mistede et par spillere, og det har kostet os nogle point. Men det var forventet, nu kan vi komme os.
Om sit forhold til spillernes alder:
- Hvis en spiller præsterer, behøver du ikke se på passet. En træner skal vurdere, hvad der sker på banen hver dag. Uanset om en spiller er 17 eller 38 år, er det, han skal gøre, at præstere. De bedste spillere skal spille. Nogle gange siger folk til mig, at jeg ikke bruger ungdomsspillerne. Folk glemmer, at jeg satte en 17-årig målmand ind, nemlig Buffon. Jeg ville vurdere hans arbejde. Han var fantastisk som 17-årig, bedre end nogle af de ældre. Paolo Maldini trænede som 39-årig én gang om ugen men spillede, fordi han var bedre end andre.
Om Nacho:
- Jeg ser ham hver dag, og der har været tidspunkter, hvor han ikke var glad. Han har ikke rigtig brokket sig til mig. Han har haft det svært, når han ikke har spillet, men han har altid været professionel. Da jeg havde brug for ham, var han klar, og det er det, en spiller skal gøre. Jeg forstår fuldt ud hans skuffelse. Men jeg er her ikke for den enkelte, min eneste bekymring er, at Real Madrid skal være glad."