Ancelotti: Álvaro er klar til at spille fra start

Carlo Ancelotti afholdt fredag sit pressemøde forud for kampen imod Espanyol, hvor Real Madrid skal forsøge at få den første ligasejr efter to uafgjorte kampe på stribe. Om den opgave sagde italieneren:
- Vi har arbejdet hårdt i denne uge, som vi plejer. Vi har arbejdet på alt. Taktisk spil, angrebsspil, hvilket ikke har været fantastisk i de sidste par kampe. Holdet gør det godt, og det er starten på en vigtig uge med Espanyol-kampen, Liverpool og Barcelona. Vi gør det godt, og jeg håber, vi kan levere en god indsats.

- Det er et vigtigt øjeblik i sæsonen, fordi vi ønsker at gå ind til søndagens kamp mod Barcelona i den bedst mulige sindsstemning. Det indebærer at besejre Espanyol og nå kvartfinalen i Champions League på onsdag.

Om Benzemas skade:
- Benzema fik et slag på anklen, og den svulmede op. Han håbede på at komme sig, men det har han ikke været i stand til, fordi han ikke har trænet med holdet. Han startede med at træne på egen hånd i dag og vil være tilgængelig til onsdagens kamp. Hans fravær har uundgåeligt en indflydelse, fordi han er så vigtig en spiller og især på grund af den sæson, han havde sidste år.

- Han er en spiller, der har scoret mange mål, og det faktum, at han ikke har nået det niveau endnu, har påvirket os lidt. Vi klarede os godt uden ham i den første del af sæsonen, og i den anden del af sæsonen har Karim leveret. Vi tror, han bliver vigtig indtil slutningen af sæsonen. Vi taler ikke om en spiller, der skal komme op på sit bedste niveau – han har gjort det rigtig godt i nogle kampe og har scoret mål. Vi er sikre på, at han kommer til at hjælpe os. Hans fravær i morgen er noget, der sker i fodbold. Det er et slag, og han har ikke kommet sig helt.

Om Rodrygo som starter:
- Rodrygo skal spille som central angriber mod Espanyol. Han skal spille, hvor holdet har brug for ham. Nogle gange er det bedre at bruge hans evner på kanten, og i andre kampe er han bedre egnet til at spille mellem linjerne, det afhænger af, hvordan vi går ind til kampen. Han kan spille på mange positioner, og vi skal udnytte hans kvalitet.

Om Benzemas kontraktfornyelse:
- For mig er han en Real Madrid-spiller for livet. Jeg synes, at det er klart, hvad der skal ske næste år, men jeg er ikke tryllekunstner.

Om Camavingas position:
- Jeg har sagt det mange gange. Jeg betragter Camavinga som en central midtbanespiller, og i nødstilfælde kan han spille som venstreback.

Om en eventuel startplads til Álvaro Rodríguez:
- Han er klar. Han er uerfaren, præcis som alle andre, når de starter i et nyt job. Han har kvaliteten til at spille fra første minut.

Om balancen mellem forsvar og angreb:
- Jeg mener, at defensiven er det vigtigste element, især med denne trup, som besidder ekstraordinær kvalitet på bolden. Det defensive aspekt er en kollektiv ofringsindsats, og det har vi gjort godt på det seneste. Holdet er meget mere solidt, vi presser meget højere op på banen end før, og det giver os selvtillid. Der er øjeblikke, hvor kvaliteten ikke er tydelig, og angriberne ikke kan ramme målet, men kvaliteten er der, og før eller siden vil det give resultater.

Om kritikken af holdet:
- Jeg behøver ikke at gå tilbage til 2015. Dette sker hvert år, og når der er et lidt mere udfordrende øjeblik end normalt, så kommer kritikken. Der var kritik sidste år efter Barcelona (da Real Madrid tabte 4-0 på Bernabéu i El Clásico, red.), og også hos Everton. Det er mit job, og når det styrtregner, bruger jeg min paraply.

Om Mendy:
- Han er kommet sig, og jeg tror, han vil træne med holdet på søndag, efter morgendagens kamp, for forhåbentlig at være tilgængelig mod Liverpool.

Seneste artikler...