Rüdiger: En ære for mig at være en del af dette

Antonio Rüdiger var den udvalgte spiller til at deltage i pressekonferencen forud for kampen i morgen aften imod Liverpool i Champions League. Rüdiger var selv med i kampene for Chelsea imod Real Madrid i sidste sæson, og han var derfor tæt på at slå Real Madrid ud på Bernabéu, inden Modric, Rodrygo, Vinícius og Benzema vendte kampen på hovedet igen. Rüdiger gav følgende kommentar:
- Det var meget svært for mig at spille på Bernabéu sidste år på grund af resultatet. Jeg har aldrig oplevet et comeback som Real Madrids før. Det var en fantastisk atmosfære, og jeg er endnu mere glad for, at jeg er en del af Real Madrid nu.

- Da jeg spillede mod Real Madrid sidste år, kunne jeg mærke, at Bernabéu er noget særligt. Fansene og spillerne er utrolige i de store kampe. Det er en ære for mig at være en del af dette og udvikle og lære af andre erfarne spillere som Benzema, Modrić og Kroos.

Om Liverpool-kampen:
- Vi er nødt til at få en bedre start på denne kamp, end vi gjorde på Anfield. Vi skal finde den rigtige balance mellem forsvar og angreb. Det er meget vigtigt, at vi ikke bliver fanget i at tage en lur i de første 15 minutter. Vi er nødt til at ramme den rigtige balance. Det er meget vigtigt for os ikke bare at gå ud og forsvare. Vi skal give vores fans noget at være glade for, og vi skal også opbygge selvtillid.

Om Vinícius:
- Han skal holde fokus på sit spil, når han gør det, er han en af de bedste. Det er også svært, når modstanderne provokerer dig så meget. Det er en læringskurve, han gennemgår. Dommerne skal gøre et bedre stykke arbejde på det område, hvor han er bekymret, alle skal behandles ens.

Rüdiger gav en status på sin Real Madrid-karriere hidtil:
- Der har været en masse nye ting. Jeg havde aldrig set så mange mennesker som på mit første pressemøde. Alt er meget større, end det plejede at være. Med den største respekt for alle de klubber, jeg har spillet for, hvilket har været fantastisk. Holdet, trofærummet, præsidenten... Alt er stort, men de er ydmyge og meget venlige mennesker.

Om at være en leder i omklædningsrummet:
- De unge spillere er virkelig venlige, og det er nemt at dele ens erfaring med dem. De er ivrige efter at lære. De er meget venlige, og jeg forsøger at hjælpe de yngre spillere, når jeg kan. Det handler ikke om at være leder, det handler om at være en god holdkammerat.

Om Real Madrids defensiv:
- Man bliver kritiseret, når man lukker mål ind, og det er okay, det er ikke et problem. Vi skal være bedre i den henseende, og vi arbejder på det.

Seneste artikler...