Ancelotti: Vinícius er den bedste i verden

Real Madrid gik endegyldigt videre til kvartfinalen i Champions League i går aftes med en 1-0-sejr hjemme imod Liverpool, og det var naturligvis en tilfreds Carlo Ancelotti, der mødte op foran pressen efterfølgende. Her sagde han følgende om opgøret:
- Det var en god kamp, vi leverede en komplet præstation. Det kunne have været en bananskræl, men vi var disciplinerede fra start af med en klar idé om opgaven, og vi sluttede også stærkt. Jeg har ingen præference i forhold til vores næste modstandere. Vores mål er at vinde Champions League, og for at gøre det, skal vi klare os igennem alle runder. Italiensk fodbold har tre hold tilbage, hvilket er fantastisk for spillet i Italien.

- Vi har så meget kvalitet, erfaring, energi og engagement som gruppe. Vi er et moderne hold, fordi vi har alle disse egenskaber. Modrić og Kroos spillede glimrende, fordi de var så gode til at bringe bolden ud bagfra, og det hjalp os virkelig med at holde kampen under kontrol. Modrić og Kroos spiller ikke på grund af de karrierer, de har haft, de spiller, fordi de fortjener det.

Om Real Madrids muligheder i Champions League:
- Sidste år gav os så meget mere selvtillid, og det kunne man se i denne dyst over begge kampe mod et meget stærkt hold. Nu skal vi spille i kvartfinalerne, og der er overraskelser såsom de italienske hold, som ingen forventede ville nå så langt. Champions League er meget hård, og man skal konkurrere og kæmpe til det sidste.

Om udskiftningerne, der alle fem blev foretaget fra det 82. minut og frem:
- Jeg ventede, fordi holdet var i god forfatning. Jeg behøvede ikke at ændre tingene for ændringens skyld. Jeg foretog nogle udskiftninger for at stoppe kampen og vinde den.

Om Nacho:
- Nacho leverede en præstation i topklasse. Det er ikke let at spille mod Salah, og han gjorde et strålende stykke arbejde. Mine problemer kommer, når jeg skal spille nogen ude af deres position. Jeg ville elske at give minutter til alle, men det kan du bare ikke gøre, og jeg er nødt til at se på deres tilgang. Ceballos og Nacho får på spektakulær vis mest muligt ud af den tid, de får.

Om Vinícius:
- For mig er han den bedste i verden. Han var afgørende, fordi han leverede assisten, og hver gang han kom frem, var han en trussel.

Om mikset mellem ungdom og erfaring:
- Spillerne skaber stemningen takket være deres intelligens og ydmyghed. Veteranernes ydmyghed er så vigtig, fordi de ikke er egoistiske. Det er også vigtigt, at de unge spillere er tålmodige, fordi de ved, at de har nogle gutter, der har haft fantastiske karrierer, foran dem.

Om Camavinga:
- Han er inde i en meget god periode i øjeblikket, og han får det bedste ud af det. Han har det godt med Kroos og Modrić. Når Kroos falder ned for at få boldbesiddelse, har han muligheden for at komme længere frem. Han spillede godt.

Om Benzema, der så ud til at blive skadet kort før målet:
- Det er et slag. Han følte, at det var lidt ømt, og at det gjorde lidt ondt, men jeg tror, han kommer sig uden problemer til søndag.

Seneste artikler...